۰ نفر

رییس کل بیمه مرکزی مطرح کرد؛

حفظ کرامت انسانی در راس ماموریت های صنعت بیمه

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۰:۱۸
کد خبر: 528912
حفظ کرامت انسانی در راس ماموریت های صنعت بیمه

طراحی بسته های بیمه ای متناسب با نیاز روز جامعه با تکیه بر نیروی انسانی خلاق از مهمترین اهداف صنعت بیمه کشور به شمار می رود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ غلامرضا سلیمانی که در جمع اصحاب رسانه و مدیران شرکت بیمه تعاون و همچنین دارندگان بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی و پاندمی سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: نظام بیمه‌ای کشور مبتنی بر اصول حرفه‌ای و حفظ کرامت انسانی بیمه‌گذاران است و طراحی بسته های متنوع بیمه ای با این هدف دنبال می شود.

رییس کل بیمه مرکزی از شرکت بیمه تعاون به عنوان مجموعه پیشرو در طراحی بیمه نامه ویژه همه گیری ویروس کرونا یاد کرد و گفت: افتخار صنعت بیمه این است که بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی و پاندمی در جهان برای نخستین بار طراحی و به نام میهن عزیزمان ثبت شده است.

وی از مشارکت بیمه مرکزی و شرکت سهامی بیمه ایران در بخش اتکایی این بیمه نامه خبر داد و اظهار داشت: صنعت بیمه در کنار ایفای مسئولیت های اجتماعی خود با ارائه محصولات کاربردی و مبتکرانه به ارتقای سطح امنیت و آرامش در کشور کمک می کند.

رییس شورای عالی بیمه در بخش دیگری از سخنان خود طراحی حداقل یک محصول در سال را از تکالیف شرکت‌های بیمه دانست و گفت: خوشبختانه تمامی شرکت های بیمه در بخش های درمانی بیماری کرونا به تعهدات خود عمل کردند و در کنار این مسئولیت برنامه ریزی مناسبی نیز برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا با جدیت دنبال می شود.

دکتر سلیمانی با قدردانی از عملکرد برخی رسانه ها در خصوص پوشش مناسب خبری و اطلاع رسانی بیمه نامه های جدید نسبت به ضرورت اطلاع رسانی گسترده تر تاکید کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که اتحادیه های صنفی هم در امر اطلاع رسانی به صاحبان حرفه و مشاغل، فعالیت بیشتری از خود نشان دهند.

در ادامه این نشست دکتر یونس مظلومی _ مدیرعامل شرکت بیمه تعاون _ با ابراز خرسندی از رضایتمندی بیمه گذاران این طرح از تلاش های بیمه مرکزی برای اجرای مناسب و موفق آن تقدیر کرد.

در پایان این نشست تنی چند از مشمولان دریافت خسارت بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از اپیدمی و پاندمی از صنعت بیمه به عنوان صنعت پیشرو در ارائه خدمات یاد کرده و از جبران بخش مهمی از آسیب‌های اقتصادی و معیشتی ابراز رضایت کردند.

در این آیین که صبح امروز با حضور حداقلی میهمانان و با رعایت تمامی پروتکل های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا در برج بیمه مرکزی برگزار شد ده تن از زیاندیدگان ناشی از توقف کسب و کار، چک خسارت خود را دریافت کردند.

شایان ذکر است تا اکنون شرکت بیمه تعاون بیش از پنجاه میلیارد ریال به خسارت دیدگان این طرح نوین بیمه ای پرداخت کرده که روند آن همچنان رو به افزایش است.