۰ نفر

مدیرکل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی مطرح کرد؛

جزییات تخصیص ارز واردات کالاهای اساسی / ۱.۴میلیارد دلار از سهمیه سال۱۴۰۰ تخصیص یافته است

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۲:۱۳
کد خبر: 522419
جزییات تخصیص ارز واردات کالاهای اساسی / ۱.۴میلیارد دلار از سهمیه سال۱۴۰۰ تخصیص یافته است

راوشی گفت: در تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی و نهاده‌های دامی مشکلی نداریم و ۱.۴میلیارد دلار از سهمیه سال۱۴۰۰ تخصیص یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، شیوا راوشی مدیرکل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی در بخش خبری ۲۱ در خصوص روند تخصیص ارز برای واردات کالاهای اساسی گفت: ۶ میلیارد دلار برای تامین کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی وارداتی در ۶ ماه نخست امسال تعیین شده که به معنای تخصیص آن نیست و تخصیص به مرور انجام می گیرد.

او در خصوص وقفه پیش آمده در تخصیص ارز توضیح داد: بانک مرکزی در مرحله دوم تخصیص و تامین ارز قرار دارد. ابتدا باید تحقق درآمد ارزی از ظرفیت صادراتی کشور صورت بگیرد. بخشی از وقفه زمانی پیش آمده در تخصیص ارز به واسطه تحریم ها بود، اما با همکاری بانک مرکزی مدیریت شد. وقتی روند تامین ارز صادراتی کند بشود ، می‌تواند روند تخصیص ارز را  هم مختل کند.

راوشی تاکید کرد: اما روند تخصیص ارز در  حال حاضر  و در ماه های اسفند و فروردین نگران کننده نیست. بانک مرکزی تخصیص ارز سهمیه سال ۱۴۰۰ را از اسفند شروع کرده و در فروردین هم همین طور ادامه داشته است.

مدیرکل عملیات و تعهدات ارزی بانک مرکزی افزود: تا کنون ۱.۴ میلیارد دلار از سهمیه  ارز سال ۱۴۰۰ تخصیص یافته و ۹۰۰ میلیون دلار  آن تامین شده یعنی این ارز توسط واردکنندگان خرید شده و دستور پرداخت آن از سوی بانک مرکزی داده شده است. در بحث تخصیص ارز مشکلی نداریم.