۰ نفر

سخنگوی کمیسیون صنایع؛

موانع نظام بانکی در حوزه تولید در کمیسیون صنایع بررسی می‌شود

۱۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۸:۰۹
کد خبر: 517781
موانع نظام بانکی در حوزه تولید در کمیسیون صنایع بررسی می‌شود

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از بررسی موانع موجود در نظام بانکی در حوزه تولید در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حجت‌الله فیروزی با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (یک‌شنبه) کمیسیون صنایع و معادن، گفت‪:‬ در اولین جلسه کمیسیون صنایع و معادن در سال ۱۴۰۰، راهکارهای تحقق شعار سال یعنی « تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» مورد بررسی قرار گرفت و اعضای کمیسیون مباحث مورد نظر خود را مطرح کردند.

وی افزود: در جلسه امروز بر ضرورت شناخت موانع پیش روی تولید و راهکارهایی که موجب پشتیبانی از تولید می‌شود تاکید و مباحث از سوی نمایندگان مطرح شد. از آنجا که قانونگذاری پروسه زمان بری دارد و در برخی موارد بخشی از قوانینی که در مجلس تصویب می‌شود، برای زمان محدودی است، مانند مباحث طرح شده درباره فولاد و خودرو، در جلسه امروز پیشنهاد شد، موضوعاتی که منحصر به موضوعات خاص می‌شود، در قالب اصل ۸۵ قانون اساسی مورد بررسی قرار گیرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع ادامه داد: همچنین مقرر شد به منظور تحقق شعار سال، نظارت‌های کمیسیون صنایع و معادن در قالب بازدیدهای میدانی افزایش یابد تا موانع پیش روی تولید به درستی مشخص شود.

فیروزی با اشاره به بررسی موانع موجود در نظام بانکی در حوزه تولید، ادامه داد: از آنجا که منابع بانکی لازمه راه اندازی و بقا واحدهای تولیدی است، مقرر شد کمیسیون با رایزنی با سایر کمیسیون‌ها اصلاحاتی در حوزه نظام بانکی انجام دهند.