۰ نفر

دلفراز با تبریک سال نو:

۱۴۰۰، سال جهش بیمه ملت

۲۷ اسفند ۱۳۹۹، ۱۸:۴۹
کد خبر: 515002
۱۴۰۰، سال جهش بیمه ملت

مدیرعامل بیمه ملت در پیامی سال 1400 را تبریک گفت.

به گزارش اقتصادآنلاین، متن پیام اسماعیل دلفراز مدیرعامل بیمه ملت به شرح زیر است؛

در واپسین روزهای سال پرفراز و نشیب 1399 و در وانفسای جنگ با کرونا و در طلیعه نوروز 1400 و آغاز بهار طبیعت، ضرورت ایجاب می‌کند تا صادقانه بر کارنامه خود بنگریم و فراز و فرودها را در نظر آوریم و اندیشه کنیم برای فردای بهتر و آینده روشن.

دستاورد بیمه ملت در سال 1399 نتیجه برنامه‌ریزی کلان در سطوح مدیریتی، اعتماد سهامداران، همدلی و آینده‌نگری هیات‌مدیره، تلاش همکاران در تمامی بخش‌ها، همت بلند شبکه فروش و نمایندگان و البته اطمینان و حسن انتخاب بیمه‌گزاران محترم است.

در یک نمای کلی از کارنامه بیمه ملت در بازار بیمه کشور می‌توان مشاهده کرد که حق‌بیمه تولیدی شرکت در 11 ماه نخست امسال با رشدی حدود 30 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از 18 هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به هدف تعیین شده شاهد تحقق 130 درصدی بودجه پیش‌بینی شده هستیم.

 برآوردهای مقدماتی نشان می‌دهد که به احتمال زیاد میزان کل فروش حق‌بیمه‌ شرکت در پایان امسال به بیش از 20 هزار میلیارد ریال خواهد رسید که جزییات دقیق آن در ابتدای سال جدید اعلام خواهد شد. این در حالی است که میزان خسارت پرداخت شده به بیمه‌گزاران و زیان‌دیدگان در این مدت تنها 7 دهم درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده و بیمه ملت تا پایان بهمن‌ماه بالغ بر 6 هزار و 780 میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده که نتیجه آن کاهش 10.6 درصدی نسبت خسارت به حق‌بیمه تولیدی یعنی از 48.1 درصد به 37.5 درصد بوده است.

هرچند حفظ و ارتقای سطح توانگری مالی بیمه ملت مهم است و کسب بالاترین سطح توانگری برای نهمین سال متوالی آن‌هم با نسبت توانگری 279  یعنی بالاترین میزان نسبت در بیمه شرکت‌های بیمه جنرال یک مزیت و امتیاز به حساب می‌آید اما  توانگری واقعی بیمه ملت را در درون خانواده بیمه ملت جست‌وجو می‌کنیم.

هدف این است که انتخاب افراد بر اساس صلاحیت‌های فنی، اجرایی و مدیریتی و بر مبنای شایسته‌سالاری صورت گیرد و مشارکت دادن نظرات و ایده‌های مختلف در یک بستر سالم و شفاف باعث خواهد شد تا صیانت از سرمایه انسانی در اولویت قرار گیرد. از این منظر حتی می‌توان اذعان کرد که در انتخاب‌ها و انتصاب‌ها، ملاک تنها شایستگی افراد است و نه عقیده یا سابقه فعالیت و یا جنسیت آنها؛ شاهد این مدعا حضور همکاران زن در پست‌های مدیریتی از جمله واگذاری مدیریت بیمه‌های اتکایی و امور بین‌الملل، آتش‌سوزی، روابط عمومی، مالی و بیمه‌های عمر و حوادث در خانواده بیمه ملت به ایشان است و امیدواریم در آینده بتوانیم در همین مسیر صحیح شایسته‌گزینی گام برداریم.

اهتمام در پایان دادن به پرونده‌های باز بیمه ملت البته کار دشواری بود که با لطف پروردگار متعال به ثمر نشست و یکی از این پرونده‌های باز، تعیین تکلیف اموال و دارایی‌های غیرمنقول از جمله ساختمان‌ها و مستغلات شرکت بود و اکنون شاهد این هستیم که از 37 ملک شرکت، 33 ملک دارای اسناد مثبته و به نام بیمه ملت است که تاثیر به سزایی را در افزایش سرمایه شرکت داشته است.

ما اعضای خانواده بیمه ملت اگرچه آگاهیم که یک بنگاه اقتصادی هستیم اما هرگز از مسئولیت اجتماعی و حمایت از هنرمندان و نخبگان اثرگذار بر جامعه شریف ایران زمین غافل نخواهیم بود، چنانکه در سال 98 فصل تازه‌ای از فرهنگ‌سازی در صنعت بیمه با برگزاری جشنواره تصویرگری بیمه ملت را همزمان با جشن 17 سالگی بیمه ملت شاهد بودیم و با حمایت از مسابقه ملی کاریکاتور کارا، نشان دادیم که برای حضور متفاوت و موثر برنامه‌های جدی‌تری در نظر گرفته شده که انشالله در سال آینده رونمایی خواهد شد.

واقعیت شفاف این است که زیستن در قرن ظهور فناوری‌های نوین، بدون آینده‌نگری و مجهز شدن سخت و شاید ناممکن باشد و از این منظر بیمه ملت با رونمایی از پلتفرم منحصر به فرد «ملت‌تک» پای در عصر دیجیتال نهاد تا ارتباط بیمه‌گزاران با شرکت 24 ساعته، آنلاین و در یک بستر امن صورت پذیرد و در گام نخست خدمات آنلاین خرید بیمه‌نامه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه حوادث، بیمه مسافرتی قابل استفاده است.

تردیدی نیست که برای پرواز طولانی و موفق داشتن سوخت مناسب لازم است و یکی از اتفاقات مهم و مثبت که می‌توان از آن به عنوان عیدی به خانواده بیمه ملت یاد کرد، افزایش سرمایه حدود 1050 درصدی شرکت با مهر تایید فوری حسابرس و بازرس قانونی است که باعث خواهد شد بیمه ملت در جمع باشگاه بیمه‌گران بزرگ با سرمایه 3274 میلیارد تومانی قرار بگیرد.

پیشاپیش با تبریک فرارسیدن نوروز باستانی 1400 و آرزوی سلامتی و تاکید بر رعایت همه الزامات و پروتکل‌های بهداشتی جهت شکست ویروس کرونا باور داریم که آینده درخشان‌تر بیمه ملت را اعضای خانواده بیمه ملت رقم می‌زنند و اکنون که با حاشیه‌ها خداحافظی و به متن سلام کرده‌ایم، شرایط برای یک جهش بزرگ با برداشتن گام‌های بلند در شان ملت بزرگ ایران آماده است و آینده مطمئن، امیدبخش و روشنی در انتظار بیمه ملت خواهد بود.

اسماعیل دلفراز، مدیرعامل بیمه ملت

              اسفند 1399ش

برای مشاهده کلیپ تبریک نوروزی مدیرعامل بیمه ملت، اینجا کلیک کنید