۰ نفر

با رای نمایندگان؛

شرکت‌های بیمه‌گر مکلف به بیمه واحدهای مسکونی از عوارض برق و گاز شدند

۱۲ اسفند ۱۳۹۹، ۹:۳۶
کد خبر: 510267
شرکت‌های بیمه‌گر مکلف به بیمه واحدهای مسکونی از عوارض برق و گاز شدند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت‌های بیمه‌گر را مکلف به صدور بیمه‌نامه واحدهای مسکونی از محل دریافت عوارض برق و گاز کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا،  نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه و در شانزدهمین نشست بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ و در بخش هزینه‌ای با بند(ه) تبصره ۶ ماده واحده لایحه موافقت کردند.

در این بند لایحه و در بخش درآمدی آن آمده است: مطابق ماده (۱۲) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) به هر یک از وزارتخانه‌های نفت و نیرو از طریق شرکت‌های تابعه ذی‌ربط اجازه داده می‌شود ماهانه از هر واحد مسکونی مشترکان گاز مبلغ ۲ هزار ریال، از هر واحد مسکونی مشترکان برق مبلغ هزار ریال و از هر یک از واحدهای تجاری مشترکان گاز و برق مبلغ ده هزار (۱۰.۰۰۰) ریال أخذ و به حساب درآمد عمومی موضوع ردیفهای ۱۶۰۱۸۵ و ۱۶۰۱۸۶ جدول شماره (۵) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند.

در ادامه بخش درآمدی این بند تاکید شده است: برای مشترکان روستایی، مبالغ فوق‌الذکر معادل ۵۰ درصد می‌باشد. وجوه فوق مشمول مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش افزوده نخواهد بود.

در بخش هزینه‌ای بند (ه) تبصره ۶ نیز نمایندگان مصوب کردند: منابع حاصله برای موارد مندرج در ماده مذکور به مصرف می‌رسد. آیین‌نامه اجرائی این بند متضمن سقف و نحوه برگزاری مناقصه به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی به‌تصویب هیأت ‌وزیران می‌رسد.

شرکت های بیمه گر با هماهنگی وزارتخانه های نفت و نیرو مکلفند با صدور بیمه نامه، مشترکان را از حقوق خود مطلع نمایند و متناسب با مبلغ دریافتی شرکت بیمه مربوطه خسارات وارده را جبران نمایند.

در این بند «حسن لطفی» نماینده رزن پیشنهاد داد که وزارتخانه نیرو و نفت مکلف به ارائه گزارش مبالغ پرداختی شرکت‌های بیمه‌ای به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و انرژی مجلس هستند که با این پیشنهاد موافقت شد.