۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

رشد ۵۷درصدی تسهیلات اعطایی بانک ملت در بهمن/ «وبملت» ۹۱۹هزار میلیارد تومان سپرده جدید دریافت کرد

۶ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۳۰
کد خبر: 508709
رشد ۵۷درصدی تسهیلات اعطایی بانک ملت در بهمن/ «وبملت» ۹۱۹هزار میلیارد تومان سپرده جدید دریافت کرد

بانک ملت توانست در بهمن‌ماه، ۳۰درصد تراز عملیاتی خود را نسبت به بهمن‌ماه سال گذشته افزایش دهد. همچنین این بانک بیش از ۹هزار میلیارد ریال در این ماه سپرده جدید دریافت کرد و بیش از ۵۶درصد تسهیلات اعطایی خود را نسبت به دی ماه افزایش داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ بانک ملت در یازدهمین ماه سال مالی خود توانست هزار و ۱۸میلیارد تومان تراز عملیاتی مثبت داشته باشد. بدین ترتیب بانک ملت با وجود افت ۸درصدی این تراز نسبت به ماه گذشته، روند مثبت تراز عملیاتی خود را برای ۳۲مین ماه متوالی حفظ کرد.

«وبملت» طی ماه گذشته، یک هزار و ۴۸۹میلیارد تومان تسهیلات به مشتریان خود اعطا کرده است. این میزان تسهیلات اعطایی رشدی ۵۷درصدی را نسبت به ماه گذشته و ۹۴درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. تسهیلات اعطایی در بخش جعاله، بیشترین رشد را در بین اقسام مختلف تسهیلات به خود اختصاص داده است. بانک ملت از ۱۵۴میلیارد ریال با رشدی ۷۱درصدی به ۲۶۴میلیارد ریال در بخش جعاله دست یافته است.

 همچنین در بخش سایر تسهیلات نیز رشد ۷۱درصدی ثبت کرده است. گفتنی است این بانک صعودی ۵۸درصدی در مشارکت مدنی داشته است و در بهمن ماه بیش از ۸۲۹میلیارد ریال تسهیلات در این بخش اعطا کرد. همچنین این بانک ۳۱درصد بیشتر از ماه گذشته تسهیلات اعطا شده را وصول کرده است و در این ماه بیش از ۱۱هزار و ۲۹۳میلیارد تومان از تسهیلات را وصول کرد.

در بخش سپرده‌ها نیز عملکرد خوبی را بانک ملت به ثبت رسانید. این بانک در یازدهمین ماه سال ۱۳۹۹ توانست در مجموع ۹هزار و ۱۸۷هزار میلیارد ریال سپرده‌های گوناگون دریافت کند که رشد ۱۰درصدی نسبت به ماه قبل و ۵۰درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل را ثبت کرده است. بیشترین مقدار سپرده‌های دریافتی در بخش سپرده‌های کوتاه مدت است که از رقم ۲هزار و ۹۲۴هزار میلیارد ریالی نیز فراتر رفت و رشد حدود ۹درصدی ثبت کرد. اما در دریافت گواهی سپرده ویژه سرمایه‌گذاری عام افزایش قابل توجهی را ثبت کرد. وبملت طی بهمن ماه با رشد حدوداً ۱۰۰درصدی توانست بیش از ۲۲۵هزار میلیارد ریال گواهی سپرده ویژه سرمایه‌گذاری عام جذب کند. همچنین در دریافت سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی نیز توانست عملکرد خود را ۹درصد نسبت به ماه قبل بهبود بخشد و بیش از ۸۸۰هزار میلیارد ریال در این نوع از سپرده‌ها، وجوه مشتریان خود را دریافت کند.

بانک ملت با وجود کاهش حدود ۸درصدی تراز عملیاتی خود در ماه گذشته، همچنان روند مثبت تراز عملیاتی خود را برای ۳۲مین ماه متوالی ادامه داد. از سمت دیگر ازین تراز عملیاتی رشدی ۳۰درصدی نسبت به دوره مشابه سال قبل را نشان می‌دهد که می‌تواند نشان‌دهنده تداوم این روند مثبت در ماه‌های آتی نیز باشد.