۰ نفر

بانک مرکزی گزارش می‌دهد؛

فروش دو هزار و ۳۰میلیارد تومانی اوراق بدهی/ کاهش نرخ بهره به ۲۰.۷درصد

۷ بهمن ۱۳۹۹، ۲۰:۲۵
کد خبر: 501168
فروش دو هزار و ۳۰میلیارد تومانی اوراق بدهی/ کاهش نرخ بهره به ۲۰.۷درصد

با فروش دو هزار و ۳۰ میلیارد تومان اوراق بدهی، مجموع فروش اوراق بدهی تا پایان مرحله سی‌و پنجم به ۱۰۰هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان رسید. میانگین نرخ بهره اوراق فروش رفته در این مرحله برابر ۲۰.۷ بود که نسبت به هفته گذشته(۲۱.۱۳) کاهش یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ سی و پنجمین مرحله از حراج اوراق بدهی دولتی با فروش دو هزار و ۳۰ میلیارد تومان اوراق به پایان رسید. دراین مرحله چهار بانک و موسسه اعتباری سفارشات خود را را به ارزش ۹۵۰میلیارد تومان ثبت کردند. وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز ضمن پذیرش کلیه درخواست‌ها با فروش ۸۶۰ میلیارد تومان اوراق «اراد۶۴» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰.۵ درصد و۹۰ میلیارد تومان اوراق «اراد۷۰» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰.۵ درصد موافقت کرد. این در حالی بود که ۱۰ هزار و۶۰۰ میلیارد تومان اوراق برای این مرحله عرضه شده بود که حاکی از فروش ۱۹.۱درصدی است.

همچنین طی این هفته، ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق «اراد۶۰ » با نرخ بازده تا سررسید ۲۱.۵ درصد، ۷۲۰ میلیارد «اراد۶۴» با نرخ بازده تا سررسید ۲۰.۵درصد و ۱۶۰میلیارد تومان اوراق «اراد۶۵» با نرخ بازده تا سررسید ۲۱.۵ درصد در بورس فروخته شد. بنابراین در مجموع ۸.۲ هزار میلیارد ریال اوراق بدهی دولتی طی هفته منتهی به ۳۰ دی‌ماه ۱۳۹۹ توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی خریداری شد.

میانگین نرخ بهره اوراق فروش رفته در این مرحله برابر ۲۰.۷ بود که نسبت به هفته گذشته(۲۱.۱۳) کاهش یافته است.

به طور کلی از ابتدای سال تا کنون ۱۰۰هزار و ۸۴۸ میلیارد تومان اوراق بدهی توسط وزارت اقتصاد به فروش رفته است.

مرحله سی و ششم حراج اوراق بدهی دولتی نیز هفته آینده با عرضه ۸ هزار و۳۸۰ میلیارد تومان ادامه خواهد یافت.که جزئیات آن به شرح زیر است.

اوراق بدهی