۰ نفر

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی اعلام کرد؛

قطع ۱۲۰هزار پایانه فروشگاهی فاقد پرونده مالیاتی/ شرط جدید برای دریافت کارتخوان

۲۸ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۳۱
کد خبر: 498662
قطع ۱۲۰هزار پایانه فروشگاهی فاقد پرونده مالیاتی/ شرط جدید برای دریافت کارتخوان

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی گفت: تا تاریخ ۲۵دی‌ماه امسال، ۱۲۰هزار پایانه فروشگاهی که پرونده مالیاتی ندارند و یا پرونده ناقص دارند قطع شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مهران محرمیان به همکاری بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی در خصوص قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان اشاره کرد و افزود: در خصوص اجرای ماده ۱۱ این قانون، مقرر شد از ۲۲ دی‌ماه امسال دستگاه کارتخوان یا درگاه پرداخت جدیدی بدون ایجاد پرونده مالیاتی فعال نشود.

وی افزود: در این زمینه هماهنگی لازم با سازمان امور مالیاتی صورت گرفته و ضمن تشکر از همکاری خوب این سازمان مقرر شده است که از اوایل بهمن ماه امسال، ایجاد پرونده جدید مالیاتی به صورت خودکار انجام شود.

این مقام مسئول بانکی تصریح کرد: در خصوص ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ابزار پذیرش که پرونده مالیاتی نداشته‌اند هماهنگی لازم با سازمان امور مالیاتی صورت گرفته و پرونده مالیاتی این افراد به صورت خودکار ایجاد خواهد شد.

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در انتهای سخنان خود با بیان اینکه پرونده ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان با اجرای کامل آن تا قبل از پایان امسال بسته خواهد شد، گفت: همچنین هشدارهای لازم به سایر صاحبان ابزار پذیرش که اطلاعات آنها به هر دلیلی نقص دارد، ارائه شده است تا در اسرع وقت نسبت به تکمیل پرونده خود اقدام کنند، در غیر این صورت ابزار پذیرش آنها غیر فعال خواهد شد.