۰ نفر

با تایید بانک مرکزی از امروز اجرا شد

استعلام و تأیید چک از سامانه صیاد در اپلیکیشن 724

۲۱ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۲۴
کد خبر: 496938
استعلام و تأیید چک از سامانه صیاد در اپلیکیشن 724

صادرکنندگان و استفاده‌کنندگان چک‌های بانکی از امروز می‌توانند فرایندهای ثبت، تائید و انتقال چک را در سامانه صیاد از طریق اپلیکیشن 724 انجام دهند.

شهروندان با نصب اپلیکیشن 724، یکی از اپلیکیشن‌های مورد تایید بانک مرکزی، هنگام استفاده سامانه صیاد، به سادگی می‌توانند استعلام چک را بدون مراجعه به بانک و تنها با لمس گزینه «سامانه صیاد» در اپلیکیشن به دست آورند، چرا که مطابق اقدامات جدید بانک‌مرکزی و تغییرات قانون چک، ثبت اطلاعات مربوط به چک صادره و استعلام وضعیت آن در سامانه صیاد مهیا است.

بانک مرکزی در آخرین اطلاعیه خود برای شروع به کار داوطلبانه استعلام چک سامانه صیاد، اپلیکیشن 724 را به عنوان یکی از مطمئن‌ترین اپلیکیشن‌های پرداختی معرفی کرد، چرا که اپلیکیشن 724 جز برترین اپلیکیشن‌های پرداختی کشور است که با راه‌اندازی گزینه «سامانه صیاد»، ضمن تنوع گزینه‌های خود، این فرصت را برای کاربران فراهم کرده که طی 24 ساعت شبانه‌روز، به راحتی و بدون نیاز به مراجعه به بانک، اطلاعات دقیق چک را در کمال امنیت اعتبارسنجی کنند.

در سامانه استعلام چک «صیاد» اپلیکیشن 724، امکان ثبت چک توسط صادرکننده (با ثبت اطلاعات چک مانند مبلغ، تاریخ وصول، شرح چک، کد ملی دریافت‌کننده)، قابلیت استعلام وضعیت چک صادر شده توسط دریافت‌کننده، امکان ثبت تایید یا رد چک توسط دریافت‌کننده چک، امکان انتقال چک به دریافت‌کننده ثالث و گزینه استعلام وضعیت چک توسط صادرکننده پیش‌بینی شده است.

پیش از اجرای کامل و الزام‌آور تغییرات قانون چک، آمنه نادعلی‌زاده، معاون اداره نظام‌های پرداخت بانک‌مرکزی به خبرگزاری صدا و سیما گفته بود: «این نهاد برای تسهیل شرایط استفاده مردم از سامانه صیاد، بستر آن را در اپلیکیشن‌های پرداختی پیش‎بینی کرده است».

او همچنین افزود: «اپلیکیشن‌ها موجودیت‌هایی در سند نظام پرداخت کشور هستند که مردم به استفاده از آنها خو گرفته‌اند. درحال‌حاضر افراد زیادی با مفاهیمی مانند پرداخت قبض، انتقال وجه و... از طریق اپلیکیشن‌ها آشنا هستند، به همین دلیل بانک‌مرکزی از طریق اپلیکیشن‌های پرداختی دسترسی مردم را به سامانه صیاد باز کرده و این اجازه را به آنها داده تا با راه‌اندازی بخش‌هایی با عنوان «مدیریت چک‌ها» یا «ثبت چک صیادی» در اپلیکیشن‌ها، کار برای کاربران و مشتریان شبکه بانکی کشور ساده و راحت‌تر شود».

نادعلی‌زاده با تاکید بر اینکه اپلیکیشن‌ها هرکدام روش‌های ویژه پرداختی خودشان را دارند، ادامه داد: «اپلیکیشن‌های پرداختی باید روش‌های استفاده ویژه خودشان را به اطلاع مردم برسانند تا بدانند چگونه و چقدر ساده‌تر از قبل می‌توانند چک‌هایشان را از طریق اپلیکیشن ثبت نموده و بدون نگرانی و در کمال امنیت از سامانه صیاد آن اپلیکیشن استفاده کنند».

خوب است بدانید؛ اپلیکیشن ۷۲۴ از محصولات شناخته شده شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، اپلیکیشن پرداختی امن است که در یازدهمین جشنواره وب و موبایل به عنوان اپلیکیشن برتر شناخته شد.

خرید شارژ، خرید بسته‌‌های اینترنتی، کارت به کارت، پرداخت قبض، پرداخت از طریق QR و کیف پول الکترونیکی تنها بخشی از ویژگی‌های آن است. در این اپلیکیشن شما برای تراکنش‌هایتان نه تنها امتیاز دریافت می‌کنید، بلکه با هر تراکنش می‌توانید با چرخاندن گردونه شانس، هزاران جایزه ببرید! همه اینها فقط بخشی از امکانات و ویژگی‌های اپلیکیشن ۷۲۴ است که به سادگی خیال شما را از بابت همه خدمات پرداختی راحت می‌کند.  

زز