۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

دانلود همراه بانک مسکن

۱۶ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۳۷
کد خبر: 495687
دانلود همراه بانک مسکن

برای آگاهی از چگونگی نصب و راه اندازی همراه بانک مسکن، گزارش امروز اقتصاد آنلاین را بخوانید؛

برای عضویت در کانال تلگرام اقتصادآنلاین اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین - دینا قالیباف؛ سامانه همراه بانک سامانه‌ای است که امکان بانکداری با تلفن همراه را فراهم کرده است و امروزه همه بانک‌ها به آن مجهز هستند. امروزه ارائه خدمات عمومی با سرعت هر چه بیشتر از طریق فضای دیجیتال و نرم افزار‌های مختلف در این فضا فراهم شده است که همراه بانک یکی از آنها است. سامانه همراه‌ بانک مسکن با به کارگیری تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین راه‌اندازی شد که در ادامه به توضیح نحوه نصب و استفاده از آن می‌پردازیم.

نحوه دانلود و نصب همراه بانک مسکن

همراه بانک مسکن برای 3نسخه اندورید، ios  و نسخه تحت وب تعریف شده است که برای دانلود این نسخه‌ها می‌توانید به این سایت (اینجا) مراجعه کنید و فایل مربوط به هر نسخه به همراه راهنمای آن  را بصورت مستقیم دریافت کنید.

راهنمای استفاده از نسخه وب همراه بانک مسکن

 نسخه وب همراه بانک مسکن وابسته به سیستم عامل نبوده و برای بهره برداری تنها به مرورگر وب نیازمند است. برای استفاده از نسخه وب همراه بانک مسکن ابتدا به این سایت (اینجا) مراجعه کرده و بر روی گزینه همراه بانک تحت وب کلیک کنید.

دانلود همراه بانک مسکن

پس از انتخاب گزینه ورود به نسخه تحت وب صفحه زیر برایتان نمایش داده می‌شود:

دانلود همراه بانک مسکن

پس از پرکردن اطلاعات هویتی خود استفاده از نسخه وب همراه بانک مسکن برایتان فراهم خواهد بود.

نکته1: فرایند فعالسازی از طریق اتصال اینترنتی انجام می‌گیرد. لذا باید در هنگام استفاده از اتصال اینترنتی خود اطمینان حاصل فرمایید.

راهنمای نصب نسخه اندروید همراه بانک مسکن

این نسخه مختص گوشی‌های با سیستم عامل اندروید است، با مراجعه به وب سایت اینترنتی بانک به این آدرس وارد بخش خدمات الکترونیکی و بخش سامانه همراه بانک شده و فایل نصب سامانه را دریافت نموده و به تلفن همراه خود انتقال دهید. شایان ذکر است در صورتی که از طریق گوشی تلفن همراه خود به اینترنت دسترسی داشته باشید، می‌توانید از طریق وب سایت بانک مسکن مستقیما فایل مربوطه را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنید.

دانلود همراه بانک مسکن

راهنمای نصب نسخه IOS همراه بانک مسکن

نسخه مذکور مختص گوشی‌های آیفون با سیستم عامل IOS می‌باشد، با مراجعه به وب سایت اینترنتی بانک به نشانی https://www.bank-maskan.ir/ و مجددا از طریق مراجعه به بخش خدمات الکترونیکی و سپس سامانه همراه بانک نسخه IOS را از بازارچه‌های اینترنتی آی اپس یا سیبچه دانلود کنید. لازم به ذکر است که دانلود از بازارچه‌های مذکور مستلزم پرداخت حق اشتراک می‌باشد. کاربران فاقد حق اشتراک در بازارچه‌های فوق می‌توانند نسخه تحت وب همراه بانک را بدون پرداخت هزینه و حق اشتراک استفاده نمایند.

نحوه ثبت نام در سامانه همراه بانک مسکن

ثبت نام در همراه بانک مسکن به 2شیوه حضوری و غیر حضوری تعریف شده است.

1) ثبت نام حضوری: برای ثبت نام حضوری در سامانه همراه بانک مسکن باید با در دست داشتن مدارک هویتی خود به یکی از شعب بانک مسکن مراجعه کنید و رمز ورود به سامانه را دریافت کنید.

2) ثبت نام غیر حضوری:  در صورتی که قصد ثبت نام اینترنتی در سامانه همراه بانک مسکن بدون مراجعه به شعبه را دارید ابتدا به سایت https://www.bank-maskan.ir/hamrah-bank-system مراجعه کنید و بر روی گزینه دریافت رمز همراه بانک تجارت کلیک کنید.

دانلود همراه بانک مسکن

پس از کلیک روی دریافت رمز عبور همراه بانک صفحه‌ای برایتان باز می‌شود که باید اطلاعات کاربری شامل کد ملی، اطلاعات کارت و رمز عبور مورد نظر خود را وارد کنید.

دانلود همراه بانک مسکن

پس از اینکه اطلاعات خواسته شده را در قسمت‌های مشخص شده وارد کردید باید بر روی گزینه ارسال درخواست کلیک کنید.

ویژگی‌ها و خدمات ارائه شده توسط همراه بانک مسکن

1) توسعه سامانه همراه ­بانک بر اساس سرویس های ارایه شده در اینترنت­ بانک و ظاهر و عملکرد مشابه

2) پیشخوان جهت انجام خدمات عمومی بدون نیاز به وارد نمودن رمز عبور

3) دسترسی به کلیه کارت ها­، حساب­‌ها، دسته چک­ ها، تسهیلات و برچسب­ ها عوارض متعلق به کاربر

4) صندوق پیام مشترک با اینترنت ­بانک، در این امکان کاربر قادر به ارسال پیام در همراه بانک و پیگیری موضوع در اینترنت ­بانک است.

5) دفترچه اطلاعات اشخاص مشترک با اینترنت ­بانک، به صورتی که کاربر در اولین استفاده از همراه­ بانک قادر به استفاده از دفترچه اطلاعات ثبت شده خود در اینترنت­ بانک می­‌باشد.

6) امکان بهره­‌برداری از پروفایل حقوقی برای ارایه خدمات به مشتریان حقوقی

7) ارائه سرویس به اتباع خارجی، در این خصوص اتباع خارجی قادر به استفاده از کلیه خدمات اشخاص حقیقی می‌­باشند.

8) همگام ­سازی اطلاعات مشتری در درگاه‌های موبایل و اینترنت­ بانک شامل تراکنش های پرکاربرد، حواله­‌های منظم، لیست برچسب‌های عوارض، قبوض برداشت بدون کارت

9) خدمات برچسب عوارض شامل خرید و شارژ

10) نگهداری اطلاعات کاربر به صورت متمرکز به گونه­‌ای در صورت حذف برنامه، اطلاعات ثبت شده کاربر پس از نصب مجدد قابل بازیابی است.

نکات امنیتی استفاده از همراه بانک مسکن

1) عدم دریافت برنامه همراه بانک از منابع نامطمئن و ارایه نشانی محل‌های مورد تایید بانک به مشتریان.

2) دریافت به روز رسانی‌های برنامه همراه بانک در زمان تعیین شده.

3) توجه به پیغام‌های خطای احتمالی در زمان نصب و یا به روزرسانی و اطلاع رسانی به بانک در صورت مشاهده.

4) نصب آنتی ویروس معتبر و به روز رسانی شده بر روی تلفن همراه.   

5) عدم مجوز دسترسی بیش از نیاز به نرم افزارها و همچنین بررسی و غیر فعال نمودن سرویس‌های پس زمینه