۰ نفر

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه:

کرونا، به استارت‌آپ‌ها و اینشورتک‌های صنعت بیمه کمک کرد

۱۳ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۳۰
کد خبر: 486946
کرونا، به استارت‌آپ‌ها و اینشورتک‌های صنعت بیمه کمک کرد

"مهدی نوروزی"، معتقداست که دریک سال اخیر، در بخش خدمات آنلاین، استارت‌آپ‌ها واینشورتک‌های صنعت بیمه توانستند از فرصت پیش آمده براثر شیوع ویروس کرونا بهره برده و خودرا به خوبی به مردم معرفی کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از چابک آنلاین ،  "مهدی نوروزی" به مناسبت فرارسیدن روز ۱۳ آذر، روز بیمه، در گفت‌وگو با چابک‌آنلاین، بااشاره به تلاش‌های صنعت بیمه برای حرکت روبه جلو، گفت: در سال‌جاری برنامه صنعت بیمه این بود که پرتفوی خود را به رقم قابل توجهی برساند وبه همین منظور شرکت‌های بیمه‌ای هدف‌گذاری های خوبی هم داشتند.

وی، ادامه داد: البته شرایط شیوع ویروس کرونا تاثیراتی برروی برخی از رشته‌های بیمه‌ای داشت اما درعین حال این شرایط تاثیرخیلی منفی برروی فروش بیمه شرکت‌های تخصصی مانند بیمه زندگی خاورمیانه نداشته است.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، به زیرساخت‌های ایجاد شده و شبکه فروش این شرکت بیمه‌ای اشاره کرد و  گفت: از پیش بینی بودجه‌ای که داشتیم هم فروش شرکت فراتر رفت به‌طوریکه در شش ماهه نخست سالجاری با رشد قابل توجهی روبرو بودیم.

نوروزری، اظهارکرد: شرکت‌های بیمه‌ای در یک‌سال اخیر بخش قابل توجهی از سرمایه‌های خود را در بازارسرمایه سرمایه‌گذاری کردند و امسال به خصوص در ماه‌های اول که بورس سود خوبی را ایجاد کرد شرکت‌های بیمه هم رشد خوبی داشتند و به سودآوری آنها کمک شد. 

وی، معتقد است که تغییرات مهم و اثرگذار صنعت بیمه در یک سال اخیر و شرایط شیوع ویروس کرونا براساس هدف‌گذاری‌هایی که هر بخش از صنعت بیمه داشته ،قابل سنجش است اما به‌صورت کلی صنعت بیمه جزو صنایعی است که رشد خوبی را در یک سال اخیرداشته است.

نوروزی، گفت: اثرات و نتایج بعدی شیوع ویروس کرونا می‌تواند بعد از رفع این بیماری برای بعضی از صنایع مانند صنعت بیمه تاثیرگذار باشد، ازسوی دیگر با توجه به یکسری از محدودیت‌هایی که در ترددها ایجاد شد، خسارت رشته شخص ثالث کاهش یافت و این مساله هم به صنعت بیمه کمک خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، بیان کرد: در بخش آنلاین، استارت آپ‌ها و اینشورتک‌های صنعت بیمه توانستند از فرصت پیش آمده در یک سال اخیر براثر شیوع ویروس کرونا بهره برده و باتوجه به ابزارهایی که در اختیار مردم قراردارد، این شرکت‌ها توانستند خود رابه خوبی به مردم معرفی کنند و راه‌های جدیدی هم برای فروش و ارائه محصول مطرح شود. 

به اعتقاد نوروزی، در یک سال اخیر مساله فروش آنلاین بیمه‌نامه در بسیاری از رشته‌های بیمه ای مانند بیمه زندگی پررنگ‌تر شد و شرکت‌های بیمه بیشتری در این بخش وارد شدند که نتایج مثبتی به دنبال داشت و مردم با اهمیت بیمه بیشتر آشنا شدند.

وی، معتقد است که با وجود اینکه انتظار می رود حرکت‌های فناورانه در صنعت بیمه با سرعت روبه جلو باشد اما به دلیل اینکه این حرکت‌ها باید مبتنی بر زیرساخت‌های قوی باشد در بخش فن‌‍آورانه به یکباره این اتفاق رخ نمی‌دهد.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، افزود: اما در بخش‌های نوآورانه و مسیرهای جدیدی که استارت آپ‌ها و اینشورتک‌ها شروع کرده‌اند، ویروس کرونا باعث شد تا سرعت حرکت این شرکت‌ها به سمت فن‌آوری بیشتر شود.

مدیرعامل شرکت بیمه زندگی خاورمیانه، با بیان اینکه "باید از تهدیدها فرصت ساخت،" ادامه داد: شرایطی که براثر شیوع ویروس کرونا بوجود آمد فرصت‌های جدیدی را در کنار خود داشت و در بخش فضای مجازی یا بازار‌یابی دیجیتال شرایط خوبی برای معرفی صنعت بیمه بوجودآمد.

نورورزی، معتقد است که با ورود شرکت‌های بیمه تخصصی جدید در حوزه بیمه‌های زندگی، مردم بیشتر با این رشته بیمه‌ای آشنا شده و ضریب نفوذ این بخش افزایش خواهد یافت.