۰ نفر

مدیرعامل بیمه ملت مطرح کرد؛

سال ۹۹، سال طلایی سرمایه‌گذاری برای بیمه ملت

۱۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۲۲
کد خبر: 486632
سال ۹۹، سال طلایی سرمایه‌گذاری برای بیمه ملت

مدیرعامل بیمه ملت در نشست خبری آنلاین که به مناسبت روز بیمه برگزار شد، از رونمایی سایت فروشگاه‌های آنلاین بیمه ملت در روز صنعت بیمه خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، دلفراز مدیرعامل بیمه ملت در نشست خبری که از طریق ویدئو کنفرانس به صورت مجازی برگزار شد؛ با تاکید بر رشد پرتفوی این شرکت در 8 ماهه نخست امسال افزود: در این مدت بیمه ملت توانست هزار و 400 میلیارد تومان پرتفو تولید کند که این میزان برابر با کل پرتفوی سال گذشته است و ترکیب این پورتفو، نشان‌دهنده مدیریت صحیح پرتفوی این بیمه همزمان با رشد کمی آن در این مدت است.

مدیرعامل شرکت بیمه ملت دغدغه اصلی مدیران ارشد بیمه ملت مطالبات شرکت دانست و افزود: نیمه اول امسال فرصت طلایی برای تمامی شرکت‌های سرمایه‌گذاری بود بر همین اساس در شش ماهه نخست امسال شرکت بیمه ملت حدود 400 میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و محل دیگر سود کسب کرده است. در صورت‌های مالی شرکت این سودآوری قید شده است اما با توجه به اینکه پیش بینی تحلیل گران شرکت این بود که بازار سرمایه در شش ماهه دوم مانند نیمه نخست امسال بازدهی مناسبی نخواهد داشت بر همین اساس در حوزه های دیگری سرمایه گذاری کرده و سبد متنوعی را تشکیل دادیم.

مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به این‌که در شرایط اقتصادی حال حاضر، توانسته‌ایم 144 درصد از بودجه را طی هشت ماهه ابتدای سال محقق کنیم؛ بیان کرد: با وجود به شرایط کرونا و مشکلات اقتصادی، رشد قابل قبولی در پرتفوی داشته‌ایم، هرچند یکسری از بیمه‌نامه‌ها به دلیل کرونا کاهش یافته از جمله بیمه‌نامه‌های مسافرتی و درمان مسافرتی ولی در سایر رشته‌های بیمه‌ای کاهشی نداشتیم.

مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به تحولات دیجیتالی رخ داده در دنیا و شرکت‌های بیمه تجاری گفت: امروز در دنیا هر شرکتی که بتواند ساختار قوی‌تری از نظر IT ایجاد کند می‌تواند به موفقیت تضمین شده‌ای نیز در زمینه کار خود دست یابد.

دلفراز «کارت اعتباری بیمه ملت» را خدمتی منحصربه‌فرد در صنعت بیمه کشور ارزیابی و بیان کرد: این خدمت انحصاری بیمه ملت با خود اتفاقات خوبی را رقم زده است؛ نمونه آن سایت فروشگاه‌های آنلاین است که در روز صنعت بیمه از آن‌ها رونمایی خواهد شد.

مدیرعامل بیمه ملت در تشریح کار فروشگاه آنلاین بیمه ملت افزود: یک هزار و ۴۰۰ فروشگاه و حدود ۱۴۸ سازمان و ارگان در اجرای این طرح طرف قرارداد بیمه ملت هستند.

وی با استقبال از تاسیس شرکت‌های بیمه‌گر جدید افزود: این حرکت به معنای ایجاد ظرفیت‌های جدید در صنعت بیمه است و صدور مجوز بیمه اتکایی می‌تواند در شرایط تحریم اتفاقی مثبت نیز تلقی شود.

مدیرعامل بیمه ملت با اشاره به تلاش‌های این بیمه برای ایجاد نوآوری در صنعت بیمه افزود: یکی از این نوآوری‌ها ارائه طرح بیمه نامه سایبری از سوی بیمه ملت به بیمه مرکزی بوده است.

دلفراز با اشاره به به‌روزرسانی وضعیت املاک و سرمایه‌گذاری در این بخش به منظور افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی نیز اظهار کرد: در این حوزه، اتفاقات زیادی در بیمه ملت رخ داده است. به عنوان مثال ملک شهید رجایی که تغییر کاربری از صنعتی به تجاری تبدیل شد و ارزش افزوده خوبی داشته و در تجدید ارزیابی دارایی برای افزایش سرمایه هم تاثیر خوبی خواهد داشت.

مدیرعامل بیمه ملت در خصوص انتشار اوراق بیمه اتکایی توسط بیمه ملت گفت: از آنجا که این اوراق برای اولین بار وارد بازار سرمایه می‌شود، مساله مهم سود تضمینی است که از این اوراق 18 درصد تضمین سود صورت گرفته و کف و سقفی هم برای آن در نظر گرفته شده است

در ادامه جلسه، دلفراز به سوالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف به صورت آنلاین پاسخ داد.

در بخش دیگری از این نشست خبری بهروز اسدنژاد، رییس هیات‌‌مدیره بیمه ملت با تاکید بر اهمیت تحول در به‌کارگیری نیروی انسانی کارآمد، گفت: بیمه ملت در حوزه فناوری اطلاعات و تحول دیجیتال و به دنبال ایجاد بستر‌های لازم در این حوزه؛ «مدیریت کسب و کار دیجیتال» را در ساختار سازمانی خود فراهم کرده است.

 رییس هیات‌ مدیره بیمه ملت خلق ارزش برای مشتریان و تنوع محصولات بیمه ای را از دیگر محور‌های هیات‌مدیره این شرکت برشمرد و تاکید کرد: توانگری مالی از اهداف اصلی هیات‌مدیره شرکت بیمه ملت است که در ۹ سال متوالی توانگری بالای ۲۰۰ و امسال بالاترین توانگری را در سرزمین اصلی از آن خود کرده است.

نشست خبری بیمه ملت با حضور دلفراز مدیرعامل بیمه ملت، معاونان و تعدادی از مدیران این شرکت روز سه‌شنبه 11 آذرماه ساعت 13؛ به مناسبت فرارسیدن روز بیمه به صورت آنلاین برگزار شد.