۰ نفر

دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی:

بانک‌ها طبق قانون نمی‌توانند نرخ سود را افزایش دهند

۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۵۵
کد خبر: 480900
 بانک‌ها طبق قانون نمی‌توانند نرخ سود را افزایش دهند

محمدرضا جمشیدی با بیان اینکه بانک‌ها هیچ نوع توافقی برای افزایش نرخ سود بانکی نداشته‌اند، گفت: طبق مصوبه شورای پول و اعتبار بانک‌ها باید نرخ 16 درصد را برای سود سپرده یکساله اعمال کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  فارس، محمدرضا جمشیدی، دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی  در پاسخ به این سوال که آیا بانک‌ها برای افزایش نرخ سود بانکی توافق کرده‌اند، اظهارداشت: بانک‌ها نه به صورت شفاهی و نه به صورت مکتوب هیچ‌ نوع توافقی برای افزایش نرخ سود بانکی نداشته‌اند.

وی در واکنش به این نکته که به‌تازگی بانک‌ها نرخ سود سپرده یکساله را به 18 درصد افزایش داده‌اند و حتی یک بانک و دو موسسه اعتباری نرخ‌ سود سپرده را به 20 درصد رسانده‌اند، گفت: اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد بانک‌ها تخلف کرده‌اند، چون براساس مصوبه شورای پول و اعتبار سقف نرخ سود سپرده در شبکه بانکی باید 16 درصد باشد.

دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی در پاسخ به این پرسش که در شرایط فعلی اقتصاد کشور آیا نرخ سود سپرده 16 درصد منطقی است، گفت: ممکن است ما هم نظراتی در این زمینه داشته باشیم اما تا زمانی که نرخ توسط شورای پول و اعتبار تغییر نکرده است، بانک‌ها طبق قانون نمی‌توانند آن را افزایش دهند.