۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد:

فروش ۳۵۰ میلیارد تومانی اوراق بدهی/ وزارت اقتصاد تنها با ۱۰درصد سفارشات خرید موافقت کرد

۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۱۹
کد خبر: 480619
فروش ۳۵۰ میلیارد تومانی اوراق بدهی/ وزارت اقتصاد تنها با ۱۰درصد سفارشات خرید موافقت کرد

بیست‌وچهارمین مرحله فروش اوراق بدهی با فروش 350 میلیارد تومان اوراق بدهی برگزار شد. این در حالی است که ارزش سفارشات خرید بانک‌ها به 3 هزار و 600 میلیارد تومان می‌رسید و حاکی از پذیرش 10 درصدی سفارشات خرید از سوی وزارت اقتصاد است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛  بیست‌وچهارمین مرحله فروش اوراق بدهی، امروز (سه‌شنبه 20 آبان‌ماه) با فروش 350 میلیارد تومان اوراق بدهی برگزار شد. در این مرحله هیچ اوراقی از طریق بازار سرمایه بفروش نرسید. با وجود آنکه ارزش سفارشات خرید بانک‌ها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری در این مرحله برابر با 3 هزار و 600 میلیارد تومان بود، وزارت اقتصاد تنها با 10 درصد این سفارشات موافقت کرد.

علامت سوال این مرحله نیز به این موضوع باز می‌گردد که چرا وزارت اقتصاد در حالی که نیاز به فروش اوراق بدهی دارد، با سفارشات خرید این اوراق موافقت نمی‌کند. احتمالاً این موضوع به تفاوت نرخ بهره مدنظر بانک‌ها و وزارت اقتصاد برای این اوراق باز می‌گردد.

دو اوراق «اراد49» و «اراد 53» در مجموع به ارزش میلیارد تومان با نرخ بهره 21 درصد، و اوراق«اراد 54» به ارزش 47 میلیارد و 250 میلیون تومان با نرخ بهره 20.4 درصد به فروش رسید.

 در مجموع طی مراحل برگزار شده، در حدود 71 هزار میلیارد تومان اوراق بدهی بفروش رسیده‎‌است. مرحله بعدی حراج اوراق بدهی، سه‌‎شنبه هفته آینده با عرضه 4 هزار و 600 میلیارد تومان اوراق ادامه می‌یابد.