۰ نفر

تاکید بر تسریع پرداخت وام کرونا به متقاضیان؛

مهلت ثبت نام وام کرونا فردا تمام می‌شود

۲۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۴۶
کد خبر: 475520
مهلت ثبت نام وام کرونا فردا تمام می‌شود

همچنان که پیش از این اعلام شده بود ۳۰ مهر ماه آخرین فرصت ثبت نام دریافت وام کرونا است و صاحبان کسب و کارها و بنگاههای اقتصادی آسیب دیده از کرونا فقط یک روز فرصت دارند درخواست خود را برای دریافت تسهیلات حمایتی کرونا در سامانه کارا به ثبت برسانند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، تا پایان مهرماه و موعد اتمام مهلت ثبت نام دریافت تسهیلات حمایتی کرونا تنها یک روز باقی است و بر اساس اعلام کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا زمان ثبت نام دیگر تمدید نخواهد شد، از این رو متقاضیان وام کرونا،صاحبان مشاغل و بنگاههای اقتصادی آسیب دیده ناشی از کرونا تا فردا ۳۰ مهر ماه فرصت جذب تسهیلات حمایتی کرونا را دارند و بانک‌ها موظف هستند تا پیش از پایان آبانماه پرونده همه متقاضیان را بررسی و به مشمولان، تسهیلات را بپردازند.

تا پایان مهرماه و موعد اتمام مهلت ثبت نام دریافت تسهیلات حمایتی کرونا تنها یک روز باقی است و بر اساس اعلام کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا زمان ثبت نام دیگر تمدید نخواهد شد، از این رو متقاضیان وام کرونا،صاحبان مشاغل و بنگاههای اقتصادی آسیب دیده ناشی از کرونا تا فردا ۳۰ مهر ماه فرصت جذب تسهیلات حمایتی کرونا را دارند و بانک‌ها موظف هستند تا پیش از پایان آبانماه پرونده همه متقاضیان را بررسی و به مشمولان، تسهیلات را بپردازند.

تاکید بر تسریع پرداخت وام کرونا به متقاضیان

آمارها نشان می دهد که در هفته های اخیر روزانه به طور متوسط بیش از ۲۵۰۰ نفر از شاغلان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلات کرونا در سامانه کارا ثبت نام کرده اند همین امر موجب شده تا کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا از بانکهای عامل بخواهد با جدیت بیشتری نسبت به پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا به متقاضیان تا پایان مهرماه اقدام کنند.

چنانچه معاون اقتصادی رییس جمهوری و رییس کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا در بیست و نهمین جلسه کارگروه بر لزوم شتاب‌دهی به فرایند پرداخت وام به متقاضیان تاکید و پایان آبان ماه را مهلت پایانی بانک‌ها برای تعیین تکلیف نهایی پرونده‌های در دست بررسی و پرداخت وام به مشمولان اعلام کرد.

۲۳۱ هزار نفر موفق به دریافت وام کرونا شدند

برابر اعلام مدیر اداره اعتبارات بانک مرکزی تا پایان روز ۲۸ مهرماه بیش از ۳۳۱ هزار نفر از متقاضیان تسهیلات ویژه دولت برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا و صاحبان مشاغل و بنگاه‌ها، موفق به دریافت وام کرونا شده‌اند و پرونده بیش از ۲۳۸ هزار بنگاه دیگر نیز در دست بررسی و پرداخت قرار دارد.

میزان پرداخت تسهیلات حمایتی کرونا از سوی بانکها به کسب و کارها، جمعا ۶۲۰۰ میلیارد تومان بوده که از این میزان ۱۳۰۰ میلیارد تومان به شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقلی اختصاص یافته و حدود ۴۹۰۰ میلیارد تومان مابقی نیز به رسته‌های ۱۴ گانه شغلی که آسیب بیشتری از کرونا دیدند اختصاص یافته است.

ارزش تسهیلات پرداختی کرونا ۷۳۰۰ میلیارد تومان

بر اساس آمار سامانه کارا، مجموع ارزش تسهیلات در دست بررسی ۷۳۰۰ میلیارد تومان بوده که پس از تعیین تکلیف از سوی بانکها به مشمولان پرداخت خواهد شد.

پیش از این معاون اشتغال وزیر کار اعلام کرده بود ۲۹۲ هزار بنگاه آسیب دیده از کرونا موفق به دریافت وام کرونا شده و از مجموع ۷۰۴ هزار پرونده بررسی شده در جریان پرداخت تسهیلات کرونایی، ۵۴۴ هزار پرونده جهت پرداخت به بانکها معرفی شده و ارزش تسهیلات پرداختی به ۲۹۲ هزار بنگاه آسیب دیده بیش از ۵۸۰۰ میلیارد تومان بوده است.

در این زمینه بخوانید:

بیش از ۶هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونایی پرداخت شد

 پرداخت تسهیلات حمایتی به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا از جمله سیاستهای دولت در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار بوده و بر این اساس ۱۴ رسته شغلی منتخب که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی بودند، به منظور استفاده از تسهیلات مذکور به سامانه کارای وزارت کار مراجعه و ثبت نام کردند.طی یک ماه گذشته پرداخت تسهیلات حمایتی دولت به کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا، بیش از ۵۰ درصد رشد داشته و به طور متوسط روزانه بیش از ۲۵۰۰ نفر درخواست خود را برای دریافت وام کرونا در سامانه کارا به ثبت رسانده اند.