۰ نفر

بیمه آسیا؛ سرآمد در ارتباط با مردم ایران

۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۳
کد خبر: 473011
بیمه آسیا؛ سرآمد در ارتباط با مردم ایران

اهدای لوح ستاره طلایی روابط عمومی به شرکت بیمه آسیا در هشتمین جشنواره ستارگان روابط عمومی کشور نشانه‌ آشکار از سرآمدی این شرکت در ارتباط با مردم ایران و خانواده بزرگ بیمه آسیا از بیمه‌گذاران گرفته تا سهامداران و البته ذی‌نفعان است. اما راز این ممتاز بودن را می‌توان از بستر دیگری هم تحلیل کرد و به این معما پاسخ داد که راستی چرا روابط عمومی بیمه آسیا باید در بین ستارگان هنر روابط عمومی ایران بدرخشد؟

به گزارش اقتصادآنلاین؛ واقعیت این است که روابط عمومی شرکت بیمه آسیا از این حیث ممتاز است که اولا یک نهاد خودساخته، همدل، برخوردار از کارشناسان مجرب و تحصیل‌کرده است که به معنای واقعی کلمه در صیانت از برند ملی بیمه آسیا نهایت تلاش و ابتکار خود را به کار گرفته‌اند و حس مسئولیت‌پذیری مبتنی بر اصل حرفه‌ای بودن و تخصصی عمل کردن با توجه به ماهیت و کارکرد یک نهاد روابط عمومی در صنعت بیمه کشور را در صدر اولویت و مسئولیت خویش قرار داده‌اند.

افزون بر تلاش و هنر مدیریت روابط عمومی بیمه آسیا که ترکیب نیروی انسانی آن غالبا  دانش‌آموخته رشته ارتباطات هستند و سال‌ها پله‌های مسئولیت پذیری را با جدیت و تلاش پشت سرگذاشته اند، در میدان عمل هم شاهد تبلور یک الگوی موفق از نهاد روابط عمومی به عنوان آیینه‌ تمام‌نما و البته مشاور صدیق هیات مدیره و مدیران ارشد این شرکت هم هستیم.

نکته قابل تامل که می‌تواند به سرمشقی برای صنعت بیمه هم تبدیل شود، جامع‌نگری و اشراف نسبت به حوزه‌های مسئولیت روابط عمومی بیمه آسیا در عرصه خبر، تحلیل، مسئولیت اجتماعی، برندینگ، صیانت و تقویت نام بیمه آسیا، ارتباط موثر و کارآمد با رسانه‌ها و البته یک برنامه جامع راهبردی برای پیشبرد اهداف ترسیم شده از سوی هیات مدیره بیمه آسیاست. اهدای لوح ستاره طلایی روابط عمومی به بیمه آسیا آنهم با حضور مسئولان ارشد وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به همراه مدیران و کارشناسان علوم ارتباطات و روابط عمومی و اساتید دانشگاه‌ها از این جهت هم یک دستاورد به شمار می‌رود که این اتفاق، میوه کسب بالاترین امتیاز در بین روابط عمومی‌های کشور در سال 1398 از سوی روابط عمومی بیمه آسیا در رده عملکرد مدیریتی و مسئولیت اجتماعی به حساب می‌آید.

پیشتاز بودن بیمه آسیا در صنعت بیمه کشور البته باعث خواهد شد تا مدیران و کارشناسان مسئولیت‌پذیر ، همراه با روابط عمومی این شرکت ، در آینده هم تلاش خود را دوچندان کنند تا نشان دهند که ممتاز بودن و پیشرو شدن در بین باشگاه روابط عمومی‌های کشور نه یک اتفاق که محصول یک فرآیند مستمر است و این فرآیند در آینده هم استمرار خواهد داشت.

موفقیت روابط عمومی در هر نهاد و سازمانی به ویژه در صنعت بیمه یک هنر و البته محصول یک کار تیمی بهره‌مند از دانش و تجربه است و تلاش برای حفظ اعتماد عمومی به عنوان سرمایه اصلی شرکت بیمه آسیا یک رسالت ملی است چرا که بیمه آسیا یک سرمایه ملی به شمار می‌رود. واقعیت این است که مدیریت و مسئولیت داشتن در روابط عمومی نه یک کار اداری که یک مسئولیت 24 ساعته است و تعطیل‌بردار نیست چرا که جامعه و به ویژه جامعه هدف و مخاطبان، تشنه اطلاع‌رسانی شفاف و سالم هستند و از این منظر همواره روابط عمومی بیمه آسیا با درک این واقعیت روشن و شناخت نسبت به نیازهای اطلاع‌رسانی و ارتباطی خانواده بزرگ بیمه آسیا، تلاش کرده است که با دقت و سرعت به این نیاز با استفاده از توان کارشناسان و مشاوران به نحو شایسته پاسخ دهد.

از سوی دیگر روابط عمومی بیمه آسیا با تکیه بر سیاست‌ها و راهبردهای کلان هیات مدیره این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی و همچنین فرهنگ‌سازی هم، ممتاز و متفاوت ظاهر شده و انتظار می‌رود این فرآیند مثبت و رو به پیشرفت، در آینده هم ادامه یابد. به ویژه اینکه مسئولیت یک روابط عمومی هرچند آمیخته با هنر مردم‌داری و دانش ارتباطی است اما حقیقت این است که این مسئولیت وقتی به موفقیت تبدیل می شود که سنگ بنای آن بر عشق، تعهد سازمانی و تخصص گذاشته شده باشد. انتقادپذیری و مسئولیت‌پذیری نه یک انتخاب که یک ضرورت در مدیریت روابط عمومی است و بیمه آسیا نشان داده که همواره در برابر حقوق جامعه، بیمه‌گذاران و سهامداران و ذی‌نفعان هم انتقادپذیر است و هم مسئولیت‌پذیر و تلاش برای شفافیت حداکثری با رویکرد پذیرش انتقادهای سازنده و اطلاع‌رسانی به موقع همواره یک اصل اجتناب‌ناپذیر در تیم همدل، حرفه‌ای و البته صمیمی روابط عمومی بیمه آسیاست و دریافت نشان ستاره طلایی در جشنواره ستارگان روابط عمومی کشور تنها یک انگیزه و نقطه قوت برای تلاش بیشتر و برنامه‌ریزی دقیق‌تر جهت صیانت و تقویت از سرمایه ملی به نام بیمه آسیاست.