۰ نفر

مزایا و استعلام شرایط بیمه عمر ملت (+جدول و سرمایه گذاری)

۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۱
کد خبر: 472946
مزایا و استعلام شرایط بیمه عمر ملت (+جدول و سرمایه گذاری)

بیمه عمر یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری بلند‌مدت است که علاوه بر ارائه پوشش‌های بیمه‌‌ای در زمان حیات ‌‌‌بیمه‌گذار، پس از فوت هم نوعی حمایت مالی از بازماندگان او محسوب می‌شود.

به دلیل استقبال افراد در سال‌های اخیر از بیمه عمر، در حال حاضر بیشتر شرکت‌ها این بیمه را در کنار سایر رشته‌های بیمه‌ای عرضه می‌کنند. یکی از این شرکت‌ها بیمه ملت است که در این مطلب قصد داریم بیمه عمر ملت و تمام سوالات رایج در مورد این بیمه را به صورت کامل توضیح دهیم.

پوشش‌های بیمه عمر ملت

بیمه عمر ملت پوشش‌های مختلفی در زمان حیات و در زمان فوت بیمه‌شده دارد که پوشش اصلی بیمه‌های عمر، پوشش فوت به هر علت و فوت در اثر حادثه است. در این پوشش در صورت فوت بیمه‌شده حداکثر تا سقف 400 میلیون تومان به ذی نفعان فرد پرداخت می‌شود.

مهم‌ترین پوشش‌های اضافی بیمه عمر ملت هم شامل موارد زیر است:

  • پرداخت سرمایه نقص عضو، از کار افتادگی جزئی و کلی ناشی از حادثه حداکثر تا سقف 100 میلیون تومان
  • معافیت از پرداخت حق‌بیمه در صورت از کار افتادگی دائم و کامل
  • پرداخت هزینه پزشکی ناشی از حادثه حداکثر تا سقف 20 میلیون تومان
  • پرداخت هزینه درمان بیماری‌های خاص شامل سکته قلبی، سکته مغزی، جراحی عروق (کرونر)، سرطان و پیوند اعضای اصلی بدن حداکثر تا سقف 50 میلیون تومان
  • پرداخت غرامت بستری شدن در بیمارستان تا سقف 100 هزار تومان به ازای هر روز

طرح‌های بیمه عمر ملت

بیمه عمر ملت 5 طرح اصلی دارد: بیمه زندگی و سرمایه‌گذاری، بیمه سپرده زندگی، بیمه مستمری زنان خانه‌دار، بیمه تحصیل فرزندان و بیمه زندگی و بازخرید سنوات.

مهم‌ترین طرح بیمه عمر و سرمایه گذاری ملت که در واقع نوعی بیمه عمر و سرمایه‌گذاری است، با عنوان بیمه زندگی و سرمایه‌گذاری ارائه می‌شود که در ادامه شرایط، نحوه محاسبه، مزایا و معایب بیمه عمر و سرمایه‌گذاری ملت به صورت کامل بررسی شده است.

مزایای بیمه عمر ملت

  • پرداخت سود تضمینی و سود مشارکت در منافع به اندوخته بیمه‌نامه
  • امکان سپرده‌گذاری اولیه و واریز سپرده‌های متعدد خارج از قسط در مدت بیمه‌نامه با هدف بهبود سرمایه‌گذاری
  • امکان دریافت وام از اندوخته بیمه‌نامه پس از پایان سال دوم قرارداد، بدون نیاز به ضامن و یا وثیقه
  • امکان انتخاب زمان پرداخت حق‌بیمه به صورت سالیانه، 6 ماهه، 3 ماهه، 2 ماهه و ماهیانه
  • امکان افزایش حق‌بیمه به صورت سالانه با هدف مقابله با تورم
  • امکان دریافت سرمایه بیمه عمر به صورت یکجا یا مستمری بازنشستگی در پایان مدت بیمه‌نامه
  • معافیت سرمایه بیمه عمر از مالیات و ارث

بب

سود بیمه عمر ملت

همانطور که گفتیم یکی از دلایل استقبال افراد از بیمه عمر، سرمایه‌گذاری بر اساس تعلق گرفتن سود به سرمایه بیمه‌نامه است.

در بیمه عمر ملت هم مانند سایر شرکت‌های بیمه، سود تضمینی و سود مشارکت در منافع به بیمه‌گذاران پرداخت می‌شود. سود تضمینی سودی است که در همه شرکت‌ها ثابت است و توسط بیمه مرکزی مشخص می‌شود. این سود در دو سال اول 16 درصد، دو سال بعدی 13 درصد و بعد از آن 10 درصد است.

شرکت بیمه با پولی که بیمه‌گذاران به عنوان حق‌بیمه و سپرده پرداخت کردند، سرمایه‌گذاری می‌کند و بخشی از سود حاصل از آن را به عنوان سود مشارکت در منافع بین بیمه‌گذاران تقسیم می‌کند. مجموع سود مشارکت و سود تضمینی سود قطعی را تشکیل می‌دهد که در هر شرکتی متفاوت است.

در جدول زیر می‌توانید سود قطعی بیمه عمر ملت را در چند سال گذشته مشاهده کنید.

ببب

معایب بیمه عمر ملت

به صورت کلی نمی‌توان گفت که بیمه عمر یک شرکت بیمه نسبت به سایر شرکت‌ها ضعف یا ایرادی دارد؛ چون مزایا و معایب بیمه‌های عمر برای هر فردی نسبت به شرایط و نیازهای او متفاوت است. مثلا در بیمه عمر ملت نسبت به شرکتی مثل بیمه ایران، محدودیت سن بیشتری برای سن بیمه‌شده وجود دارد؛ در حالی که این فاکتور ممکن است برای تعداد کمی از افراد حائز اهمیت باشد.

با توجه به همین موضوع بهتر است قبل از خرید بیمه عمر، از راهنمایی‌های یک مشاور بیمه‌ای استفاده کنید تا بر اساس نیازهای شما بهترین بیمه عمر را پیشنهاد دهد.

خرید اینترنتی بهترین بیمه عمر

همانطور که گفتیم مهم‌ترین مرحله قبل از خرید بیمه عمر، انتخاب بهترین بیمه عمر بر اساس دریافت مشاوره و مقایسه شرکت‌های مختلف بیمه است. شما می‌توانید به صورت مستقیم با شماره 02154864 تماس بگیرید و یا پس از ثبت سفارش در سایت ازکی، منتظر تماس کارشناسان ازکی باشید تا پس از دریافت مشاوره تخصصی و رایگان، بهترین بیمه عمر را انتخاب کنید.

تمام مراحل خرید بیمه عمر هم به صورت غیرحضوری و با روشی بسیار سریع و راحت انجام می‌شود و شما می‌توانید پس از استعلام بیمه عمر ملت، خرید بیمه عمر را از معتبرترین شرکت‌های بیمه مثل بیمه ملت، بیمه ایران، بیمه سامان، بیمه پاسارگاد و ... انجام دهید.