۰ نفر

اعلام نتایج نوزدهمین مرحله حراج اوراق بدهی؛

فروش اوراق بدهی دولتی به صفر رسید/ هیچ بانکی خریدار اوراق بدهی دولتی نیست

۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۵۹
کد خبر: 472531
فروش اوراق بدهی دولتی به صفر رسید/ هیچ بانکی خریدار اوراق بدهی دولتی نیست

نوزدهمین مرحله حراج هفتگی اوراق بدهی دولتی در شرایطی برگزار شد که بانک‌ها و موسسات مالی هیچ سفارشی در سامانه‌های بازار بین‌بانکی و مظنه‌یابی شرکت‌ مدیریت فناوری بورس ثبت نکردند.

اقتصاد آنلاین - صبا نوبری، نوزدهمین مرحله حراج هفتگی اوراق بدهی دولتی روز گذشته، 15مهر ماه99 برگزار شد. برای اولین بار طی مراحل برگزار شده، بانک‌ها و موسسات مالی هیچ سفارشی در سامانه‌های بازار بین‌بانکی و مظنه‌یابی شرکت‌ مدیریت فناوری بورس ثبت نکردند.

همچنین با توجه به اخلال در سامانه معاملاتی فرابورس در روز سه شنبه 15 مهرماه 1399، هیچ خریدی از جانب سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی انجام نپذیرفت.

تا امروز در جریان 19مرحله حراج‌های هفتگی انجام شده 69هزار و 161میلیارد تومان اوراق فروخته شده است و برآوردها نشان می‌دهد برای پوشش کسری بودجه از محل فروش اوراق باید تا پایان سال هر هفته 5تا6هزارمیلیارد تومان اوراق فروخته شود که با ادامه روند موجود انجام این مهم بعید به نظر می‌رسد.

بیستمین مرحله حراج‌های هفتگی اوراق بدهی دولتی، هفته آینده  با عرضه 6هزار و710 میلیارد تومان اوراق بدهی ادامه می‌یابد. جدول زیر مشخصات اوراق عرضه شده در حراج هفته آینده را نشان می‌دهد؛

اوراق بدهی