۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

امضای تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات معدنی/ مشکلات مالی، مهم‌ترین دلیل غیرفعال ماندن برخی معادن

۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۴۰
کد خبر: 472484
امضای تفاهم‌نامه پرداخت تسهیلات معدنی/ مشکلات مالی، مهم‌ترین دلیل غیرفعال ماندن برخی معادن

مراسم امضای تسهیلات معدنی از محل وجوه اداره شده بودجه سال‌های 98 و 99 بین معاونت معدنی وزارت صمت، بانک صنعت و معدن و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، صبح امروز مراسم امضای تفاهم‌نامه‌ای برای اعطای تسهیلات معدنی میان معاونت معدنی وزارت صمت، بانک صنعت و معدن و صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی برگزار شد.

بر اساس این تفاهم‌نامه سه جانبه قرار است کمک‌های فنی و اعتباری به طرح‌های معدنی غیردولتی و صنایع وابسته پرداخت شود.

در این رابطه داریوش اسماعیلی، معاون معدنی وزارت صمت در این مراسم گفت: همه فعالیت‌های انجام شده در این حوزه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری است که فرمودند کشور باید به نحوی از درآمدهای نفتی چشم‌پوشی کرده و درآمدهای معدنی جایگزین بسیار مناسبی برای درآمدهای نفتی هستند.

وی افزود: در سال 99 ما به دنبال فعالسازی حداقل 20درصد معادن غیرفعال بودیم و حدود 26درصد مسائلی که باعث شده بود نتوانیم از معادن غیرفعال بهره‌برداری داشته باشیم مسائل مالی بود.

به گفتی اسماعیلی نگرانی برای تامین منابع پرداخت این تسهیلات وجود ندارد و تنها نگرانی این است که این مبالغ پرداختی به درستی جذب نشود.

وی در پایان اشاره کرد: علاوه بر مبالغ مندرج در تفاهمنامه، 3هزارمیلیارد تومان هم توسط بانک ضمانت خواهد شد و امضای این تفاهم‌نامه فعالیت بخش‌های مختلف معدنی را رشد داده و باعث شتاب آن‌ها خواهد شد.

همچنین در این مراسم حسین مهری، مدیرعامل بانک صنعت و معدن با اشاره به اینکه این تفاهم‌نامه در راستای حماتی‌های جدی در حوزه صنعت و معدن انجام خواهد شد، گفت: بانک صنعت و معدن در حوزه معادن 3میلیارد و 302میلیون تومان پرداخت تسهیلات داشته که بیشترین آن‌ها در استان‌های خراسان رضوی و اصفهان بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین موضوع این توافقنامه، اعطای کمک‌های فنی و اعتباری با تضمین بیمه‌نامه اعتباری صادره توسط صندوق و در قالب عقود اسلامی به طرح‌های معدنی غیردولتی به متقاضیانی است که از سوی واگذارنده اعتبار معرفی شده و دارای پروانه اکتشاف و یا پروانه بهره برداری از معادن یا صنایع فرآوری معدنی است.