۰ نفر

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی خبر داد:

پوشش بیمه اجتماعی حدود ۱.۵میلیون روستایی فاقد بیمه

۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۷:۲۱
کد خبر: 472031
پوشش بیمه اجتماعی حدود ۱.۵میلیون روستایی فاقد بیمه

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی اعلام کرد که امکان پوشش بیمه ای برای یک میلیون و ۴۴۰ هزار روستایی که تحت پوشش هیچ نهاد بیمه ای قرار ندارند فراهم شده است تا در دوران پیری کمک حال روستاییان باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح ۱۹۱ طرح بهره مند شده از تسهیلات قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری و افتتاح طرح ملی پوشش بیمه اجتماعی یک میلیون و ۴۰۰ هزار روستایی و عشایر که با حضور رئیس جمهور و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد ضمن گرامیداشت فرا رسیدن روز روستا گفت: دو موضوع ضروری وجود داشت که ایجاد بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سطح کشور از جمله آنها بود. 

وی افزود: صندوق بیمه اجتماعی از سال ۸۳ تشکیل شده بود ولی پوشش همگانی بیمه کشاورزان مغفول مانده بود تا آنکه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به این امر صورت پذیرفت.

وزیر رفاه با بیان اینکه در ابتدای دولت تدبیر و امید ۶۳۹ هزار و ۶۲۲ نفر  تحت پوشش بیمه اجتماعی بودند و این پوشش به دلایل مختلف پیشرفت بیشتری نکرده بود گفت: در این دولت با جلب مشارکت روستائیان، جمعیت تحت پوشش به یک میلیون و ۲۷۸ هزار نفر رسید و رشدی بالغ بر ۹۵ درصدی را نشان داد.

شریعتمداری خطاب به رئیس جمهور گفت: در روز ملی روستا مفتخرم نوید دهم با فرمان شما کار بزرگ دیگری در راستای تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی و اجرای نظام جامع رفاهی برداشته خواهد شد و شرایطی فراهم می شود که کسی در روستاها از چتر بیمه خارج نباشد.

وی افزود: ۱۴۲۵ میلیارد تومان منابع برای تامین سهم منابع بیمه ای دیده شده و امکان پوشش بیمه ای برای یک میلیون و ۴۴۰ هزار روستایی دیگر که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی و بیمه ای قرار ندارند فراهم شده است تا در دوران پیری کمک حال روستاییان باشد.

وزیر رفاه خطاب به رئیس جمهور گفت: ضمن صدور فرمان پوشش بیمه ای فراگیر برای یک میلیون و ۴۴۰ هزار خانوار جدید، اجازه دهید اکنون اولین کارت بیمه به نمایندگی از شما به یک خانواده روستایی تقدیم شود.