۰ نفر

​خدمتی نو در ٦٩سالگی بانک صادرات ایران؛

تامین وجه چک با طرح «اعتبار در حساب جاری» بانک صادرات ایران

۱۶ شهریور ۱۳۹۹، ۲۰:۵۴
کد خبر: 464887
تامین وجه چک با طرح «اعتبار در حساب جاری» بانک صادرات ایران

طرح «اعتبار در حساب جاری» بانک صادرات ایران، وجه چک‌های صادره مشتریان را تأمین می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، طرح «اعتبار در حساب جاری» یکی از چهار طرح نوین بانک صادرات ایران است که در آستانه ورود به شصت و نهمین سال فعالیت از آن با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی رونمایی شده و بر اساس آن، در صورت کافی نبودن موجودی حساب مشتریان، با استفاده از عقد خرید دین، وجه چک‌های صادره آنها در قالب این طرح تأمین خواهد شد.

این طرح برای تامین نیازهای مالی کوتاه‌مدت مشتریان در صورت کافی نبودن موجودی حساب به منظور پرداخت وجه چک‌های صادره کاربرد دارد. چنانچه تولیدکنندگان و فروشندگان کالا یا مواد اولیه، آنها را به صورت نسیه بفروشند و چک‌های حاصل از فروش را نزد شعب این بانک تودیع کنند، در صورتی‌که حساب آنها در سررسید چک‌های صادره موجودی نداشته باشد، از محل خرید دین و تنزیل چک‌های واگذاری تامین اعتبار انجام و وجه چک تأمین می‌شود.

نرخ سود تسهیلات معادل نرخ سود عقود مبادله‌ای بانک است. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب بانک صادرات ایران ضمن افتتاح حساب قرض‌الحسنه جاری با دسته‌چک، تکمیل پرونده تسهیلاتی، اعتبارسنجی و سپردن وثایق در قالب عقد خرید دین از مزایای طرح «اعتبار در حساب جاری» بهره‌مند شوند.