۰ نفر

رییس کل بیمه مرکزی:

کاهش درآمد و افزایش خسارت در صنعت بیمه/ دارندگان بیمه تکمیلی هزینه‌های کرونا را دریافت می‌کنند

۲۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۷
کد خبر: 458773
کاهش درآمد و افزایش خسارت در صنعت بیمه/ دارندگان بیمه تکمیلی هزینه‌های کرونا را دریافت می‌کنند

رییس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه شیوع کرونا باعث افزایش خسارات و کاهش درآمدها در صنعت بیمه شده است، گفت: هزینه‌های درمان کرونا به دارندگان بیمه‌های تکمیلی پرداخت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، رییس کل بیمه مرکزی در نشستی که امروز صبح به صورت وبینار برگزار شد، گفت: در سال ۹۸ تقریبا ۵۹هزارمیلیارد تومان حق بیمه تولیدی داشتیم و ضریب خسارت در این سال به ۸۹درصد رسیده است.

وی ادامه داد: ضریب خسارت در سطح جهان خیلی پایین تر و بین ۶۰تا۶۵است و سرانه حق بیمه در ایران ۷۱۰هزارتومان است که نسبت به ۷۱۸دلار در جهان خیلی کم است. سال گذشته ۸۰میلیون بیمه‌نامه صادر شد و ۲۳میلیون از ۲۴میلیون خودرو و ۲میلیون از ۱۱میلیون موتورسیکلت بیمه شخص ثالث شد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در اواخر سال ۹۸ و ابتدای سال۹۹ چون نرخ دیه از طرف قوه قضاییه بین ۳۳۰میلیون تومان در ماه‌های غیر حرام و ۴۴۰میلیون تومان تعیین شد دیه هم افزایش پیدا کرد. ۱۳میلیون نفر در بخش درمان تکمیلی تحت پوشش هستند و ۱۰هزار میلیارد تومان پرتفوی ما در این بخش است و با مازاد پرداخت خسارت نسبت به و دریافت حق بیمه رو به رو هستیم.۲۴میلیون نفر تحت پوشش بیمه زندگی هستند.

وی گفت: برنامه داریم صندوق‌بیمه بازنشستگی که به نوعی همان بیمه زندگی است را راه بیاندازیم.

صنعت بیمه و کرونا

رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به خبرنگار اقتصادآنلاین مبنی بر اینکه کرونا چه تاثیری بر دستیابی به ضریب نفوذ هدفگذاری شده خواهد داشت افزود: در بررسی‌هایی که سیگما انجام داده مشخص شده است که در سال ۲۰۲۰ کاهش درآمد بیمه‌ای داریم و ضریب نفوذ پایین می‌آید ولی پیش بینی شده در ۲۰۲۱ این مشکل را نخواهیم داشت و در سطح جهان ۳درصد افزایش پرتفو خواهیم داشت.

سلیمانی تاکید کرد: در ایران هم با برنامه‌ریزی به همین رسیدیم که کرونا در مدت کمی از بین خواهد رفت و در بخش بیمه زندگی رونق اقتصادی خواهیم داشت و در بیمه مسافرتی هم وضعیت و رفت‌و‌آمد بهتر می‌شود.

وی خاطر با بیان اینکه امسال سال بسیار سختی است و پیشبینی می‌شود در درآمد بیمه‌ای کاهش داشته باشیم و خسارت هم بیشتر شود، ادامه داد: پس از مهار کرونا که زیاد هم طول نمی‌کشد در سال بعد گشایشی خواهیم داشت و ضریب نفوذ ما که الان ۲.۵ است به ۲.۷خواهد ‌رسید.

سلیمانی با بیان اینکه بیمه مرکزی در اسفندماه ۴۶۰ میلیارد تومان به وزارت بهداشت برای تسریع درمان بیماران کرونایی پرداخت کرده است، گفت: تمامی کسانی که بیمه تکمیلی دارند اگر به کرونا مبتلا شوند می‌تواننند هزینه‌های پزشکی خود را دریافت کنند.

وی افزود: تعدادی از این افرادی که مبتلا شدند به بیمارستان‌های دولتی مراجعه کردند و هزینه‌های بخش زیادی را دولت متقبل شده است و ما اعلام کردیم می‌توانید بیمارستان را عوض کرده و یا در همان بیمارستان برای دریافت هزینه‌ها به بیمه مراجعه کنید.

به گفته سلیمانی متاسفانه مبلغ هنوز مبلغ بالایی نیست و مردم بیشتر سعی می‌کنند به بیمارستان‌های دولتی بروند.

بیمه هواپیمای اوکراینی

رییس کل بیمه‌مرکزی در این رابطه با بیان اینکه هواپیمای اوکراینی توسط شرکت‌های بیمه‌ای در اوکراین و شرکت‌های اتکایی اروپایی تحت پوشش قرار گرفته‌ است به همین خاطر تحت پوشش بیمه ایران نیست و پرداختی توسط ما انجام نمی‌شود.

وی در رابطه با پرداخت حق بیمه شخص ثالث توسط شرکت‌های خودروسازی به شرکت‌های بیمه‌ای گفت: خودروسازها وقتی می‌خواهند خودرویی را بفروشند قبل از اینکه تحویل مشتری شود بیمه می‌کنند و مبلغ حق بیمه را هم‌ می‌گیرند و این میلغ باید در اسرع وقت به بیمه مرکزی تحویل داده شود.

سلیمانی افزود: این حق بیمه‌ها باید نقدا پرداخت شود این خودروسازی‌ها که پول را گرفتند، امانت دارند و اینکه پس از‌ مدتی تحویل بدهند اشکال دارد و پرداخت سهام یا دارایی‌های دیگر به هیچ‌وجه قابل قبول نیست.

رییس کل بیمه‌مرکزی خاطرنشان کرد: ما به شرکت‌های بیمه‌ای اعلام کردیم همان زمانی که حق بیمه دریافت می‌شود باید پرداخت شود هیچ‌دلیلی برای تاخیر‌ وجود ندارد.