۰ نفر

معاون وزیر بهداشت اعلام کرد؛

رشد ۸درصدی صادرات دارو در سال۹۹

۲۱ فروردین ۱۴۰۰، ۱۴:۴۴
کد خبر: 519295
رشد ۸درصدی صادرات دارو در سال۹۹

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه در شرایط تحریم و شیوع کرونا در سال ۹۹ اقدامات مناسبی در حوزه تولید و حتی صادرات محصولات سلامت محور انجام شد، گفت: در سال گذشته شاهد رشد ۸ و ۲۳ درصدی صادرات فراورده‌های دارویی و تجهیزات پزشکی بوده‌ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، محمدرضا شانه‌ساز در جلسه صادرات سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در سال ۹۹ علیرغم تحریم و شیوع کرونا، موضوع تقویت صادرات بسیار اهمیت داشت و اقدامات بسیار خوبی نیز در راستای تامین اقلام مورد نیاز برای مبارزه با کرونا انجام شد که از تمامی فعالان این حوزه مخصوصا کسانی که در شرایط سخت به مردم و کشور خدمت کردند، سپاسگزاریم.
وی با اشاره به رشد صادرات در سال ۹۹ علیرغم تمامی محدودیت‌ها، تصریح کرد: طبق آمار سازمان توسعه تجارت، خوشبختانه میزان صادرات نسبت به سال ۹۸ اگرچه اندک بود، اما می‌تواند  بیانگر ظرفیت‌های فراوان موجود و نویدبخش افزایش روز افزون در سال‌های آتی باشد.
معاون وزیر بهداشت به رشد صادرات در ۱۱ ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در حوزه فرآورده‌های دارویی ما تقریبا ۸ درصد در ۱۱ ماه ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ رشد داشتیم، در حوزه تجهیزات پزشکی نزدیک به ۲۳ درصد، در حوزه محصولات آرایشی و بهداشتی ۱۵ درصد، در حوزه محصولات شوینده ها هم ۱۳ درصد رشد صادراتی نسبت به مدت مشابه در سال داشته‌ایم.
وی در پایان با تاکید بر اینکه مردم و مسئولین کشور باید بدانند که تامین ارز مورد نیاز کشور از محل صادرات غیرنفتی از اهم واجبات است، اعلام کرد:  سازمان غذا و دارو تمام توان خود را برای رشد صادرات در سال ۱۴۰۰ به کار خواهد بست، یکی از برنامه‌های مهم سال آتی سازمان تسهیل صادرات و فعالیت بیشتر در بازارهای کشورهای هدف خواهد بود.