۰ نفر

رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان مطرح کرد؛

صادرات اقلام مبارزه با کرونا منوط به تایید سازمان غذا و دارو

۵ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۴۸
کد خبر: 515760
صادرات اقلام مبارزه با کرونا منوط به تایید سازمان غذا و دارو

صادرات اقلام ضروری مبارزه با کرونا در صورت اخذ تاییدیه واحدهای متقاضی برای امکان صادرات از سازمان غذا و دارو، از نظر سازمان حمایت بلامانع است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، عباس تابش، رییس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، طی نامه‌ای به گمرک ایران اعلام کرده که در راستای اجرای بند ۸ مصوبات جلسه دی ماه سال قبل قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا در زمینه صادرات اقلام ضروری مبارزه با کرونا و معطوف به مکاتبه وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اوایل بهمن ماه مبتنی بر موافقت با صادرات برخی از اقلام به صورت محدود و بعضا موردی و صرفا با تایید سازمان غذا و دارو در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی ونتیلاتور، ماسک سه لایه، ماسک n۹۵ .انواع گان و البسه کاورال. انواع ساکشن، کیت تشخیص سرولوژی و مواد ضدعفونی کننده بر پایه الکل و غیرالکل، صادرات اقلام مذکور در صورت اخذ تاییدیه واحدهای متقاضی برای امکان صادرات از سازمان غذا و دارو، از نظر سازمان حمایت بلامانع است.

طبق اعلام سازمان حمایت، صادرات انواع شوینده و صابون نیز منوط به اخذ تاییدیه از کارگروه تنظیم بازار است.

 تصمیمات قبلی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نیز حاکی از رفع ممنوعیت صادرات آب ژاول و تسریع در ثبت سفارش ملت بلون بود و همچنین برای درخواست سازمان غذا و دارو مبنی بر قیمت گذاری اقلام ضدعفونی کننده با پایه الکلی دارای پروانه دائم با کاربرد در مراکز درمانی و بیمارستانی نیز شرایطی در نظر گرفته شده بود.  

از پارچه ملت بلون (Melt blown) به عنوان فیلتر در ساختار ماسک سه لایه استفاده می‌شود.