۰ نفر

به مدت دو هفته؛

مرز باشماق مریوان بسته شد

۵ اسفند ۱۳۹۹، ۱۶:۵۰
کد خبر: 508503
مرز باشماق مریوان بسته شد

مرز باشماق مریوان از امروز به مدت دو هفته بسته می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ابراهیم زارعی در جلسه ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا با بیان اینکه جهت کنترل بیماری کرونا و پیشگیری از شیوع آن و حفاظت از جان شهروندان مجبور به اتخاذ تدابیر مختلف هستیم، اظهار داشت: هم‌اکنون تردد مسافران در مرز باشماق زیاد شده و بنا به درخواست علوم پزشکی استان و نگرانی از گسترش کرونا ورود مسافران عراقی از روز سه‌شنبه هفته جاری و به مدت دو هفته ممنوع است.

وی گفت: دیگر استان‌های مرزی کشور نیز به دلیل شیوع ویروس جهش یافته، مرز خود را بسته‌اند و ما نیز در این راستا اقدام به بستن مرز می‌کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان تصریح کرد: ایرانیان آنسوی مرز نیز که قصد ورود به کشور را دارند تست خواهند شد و در صورت بیماری به مدت دو هفته تحت نظر و قرنطینه قرار خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه منعی برای خروج شهروندان عراقی به کشور خود وجود ندارد؛ تاکید کرد: فرماندار و مسئولان مستقر در مرز باشماق به هیچ وجه تا اطلاع ثانوی برای رانندگان عراقی که به شهر مریوان تردد می‌کنند، مجوزی صادر نکنند.

زارعی در ادامه سخنان خود از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی ادارات و دستگاه‌‌های دولتی به‌شدت انتقاد کرد و افزود: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات دولتی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست و حتما با ادارات متخلف برخورد جدی خواهد شد.

وی بیان کرد: هیچ چیز مهمتر از حفظ سلامت و جان شهروندان نیست، بنابراین لازم است ادارات موارد بهداشتی را کاملا رعایت و مصوبات ستاد و دستورالعمل ها را اجرایی کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکە اقدامات پیشگیرانە و رعایت نکات بهداشتی تا حدود زیادی از‌ شیوع بیماری جلوگیری می‌کند، اظهار کرد: فرمانداران شهرهای مرزی بانە و مریوان با همکاری اصناف و نیروی انتظامی تدابیری در مراکز خرید و پاساژها جهت استفادە گستردە از ماسک و مواد ضد عفونی اتخاذ نمایند.

زارعی از مردم خواست که تا بازگشت بە شرایط عادی از حضور تجمعات و رفت و آمدهای غیر ضروری اجتناب کنند.