۰ نفر

به دلیل اوج گرفتن کرونا؛

‌مرز مهران بسته شد

۴ اسفند ۱۳۹۹، ۱۱:۳۷
کد خبر: 508018
‌مرز مهران بسته شد

اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با کرونا منجر به بسته شدن مرز مهران و ممنوعیت سفر به خوزستان شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، کرونا همچنان "سرکش" و "بی مهابا" می‌تازد و قربانی می‌‌گیرد و سلامت مردم را تهدید، کسب و کارها را بی رونق و با شدت و ضعف خود برنامه‌ریزی‌ها را با چالش مواجه کرده است، این خصیصه کرونا  استان ایلام را با چالش جدی مواجه کرده است که مشاهده دو نمونه ابتلا به کرونا انگلیسی در شهرستان دهلران در هفته اخیر و گزارش نمونه جدید آن در یکی از بانک‌های ایلام در 24 ساعت گذشته احتمال شیوع این نوع از ویروس جهشی و کشنده را در ایلام افزون کرده است.

همجواری با استان خوزستان، وجود مرز مهران و ترددهای این مرز و نادیده‌انگاری برخی از شهروندان فضا را برای جولان دوباره کرونا در استان ایلام فراهم کرده است به نحوی که 5 شهرستان ایلام از وضعیت آبی به وضعیت زرد و یک شهرستان هم در وضعیت قرمز قرار گرفته است.

شرایط موجود محمد نوذری را بر آن داشت تا سفر به استان خوزستان را به مدت یک هفته ممنوع و دستور بستن مرز مهران را نیز از روز سه شنبه 5 اسفندماه 99 را صادر کند.

سرپرست استانداری ایلام در این ارتباط اظهار داشت: بحران کرونا جدی است و اگر مراقبت نکنیم به زودی ایلام نیز به کانون بحران کرونا مبدل خواهد شد.

وی بستن مرز مهران  به جهت اقدامات پیشگیرانه  را اعلام کرد و گفت: بستن مرز مهران برای تردد مسافر است و صادرات در این مرز همچنان ادامه دارد منتهی اعمال پروتکل‌های بهداشتی به شدت افزایش خواهد یافت.

ممنوعیت سفر به استان خوزستان دیگر اقدام پیشگیرانه در حوزه مقابله با کرونا در استان ایلام است که به گفته محمد نوذری سفر به استان خوزستان به مدت یک هفته ممنوع است.

 نوذری با اعلام نگرانی از وضعیت کرونا در استان هشدار داد: از مردم استان به ویژه از مناطق همرز با کشور عراق و استان‌های همسایه تقاضا کرد به شدت دستورالعمل ها و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

سرپرست استانداری ایلام با عنوان اینکه مدیریت کرونا را بایست قبل از وقوع بحران انجام داد، تاکید کرد: تمام تلاش و تمرکز خود را برای جلوگیری از شعله ور شدن ویروس مرگبار در استان خواهیم کرد که در این زمینه به شدت نیازمند همکاری و همراهی مردم هستیم.

محمد کریمیان  نیز با اعلام آمار تعداد مبتلایان، بستری و مرگ ناشی از کرونا در استان ایلام اظهار داشت:  شهرستان های ایلام، چوار، دهلران، آبدانان در وضعیت زرد و شهرستان دره‌شهر قرمز و سایر شهرستان‌ها در وضعیت آبی قرار دارند.

وی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: همجواری ایلام با استان‌های پرخطر و قرمز مانند خوزستان و تردد به این شهرها، عدم رعایت پروتکل‌ها، حضور در تجمعات، ترددهای غیرضروری، عدم استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی منجر به تغییر وضعیت استان به حالت هشدار و خطر می شود.

به هر حال استان ایلام با وضعیت موجود آبستن شرایط حاد کرونایی است و مسئولان نیز برای پیشگیری از این وضعیت مصوباتی را ابلاغ اما آن چه انتظار است این است که "کرونا مصوبات کاغذی را در هم خواهد شکست" و انتظار از مسئولان آن است که به مصوبات کاغذی اکتفا نکنند و اقدامات عملیاتی، بازدارنده و الزام آور توسط ناظران قاطع را به مرحله اجرا در آورند و الا استان ایلام مرحله بحرانی کرونا را تجربه خواهد کرد و در این شکی نخواهد بود.

اما مردم نیز باید از دید و بازدیدها، مهمانی‌ها و مسافرت‌ها و برگزاری مراسمات عزا و عروسی صرفنظر کنند و تقید به رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به مرحله عمل در آورند و توصیه مسئولان بهداشتی و درمانی را لحاظ کنند تا سلامت آنان تضمین شود.