۰ نفر

بر اساس ابلاغیه وزارت صمت؛

‌محدودیت‌های صادرات سنگ آهن لغو شد

۳ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۳۵
کد خبر: 500002
‌محدودیت‌های صادرات سنگ آهن لغو شد

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت، بخشنامه‌های قبلی این وزارت خانه در خصوص دریافت مجوز برای صادرات سنگ آهن و... را ملغی اعلام کرد.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سعید عباس پور در مکاتبه ای با مدیر کل صادرات گمرک ایران با اشاره به لغو نامه تیر ماه در خصوص موضوع ساماندهی صادرات سنگ آهن، کنستانتره و گندله آهن،‌اعلام کرد، بدین وسیله مفاد نامه مذکور ملغی خواهد شد. خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به گمرکات اجرایی ابلاغ شود.

صنعت

در بخشنامه قبلی دفتر مقررات صادرات و واردات به گمرک ایران آمده بود،  صادرات سنگ آهن و کنستانتره آهن صرفا با تایید معاونت امور معادن و صنایع معدنی امکان پذیر است.

در آن مقطع (تیر ماه امسال )وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای حمایت از زنجیره فولاد و صنایع پایین‌دستی، صادرات سنگ‌آهن، کنسانتره و گندله که مورد استفاده تولیدکنندگان فولاد کشور قرار نمی‌گیرد را، صرفاً با اخذ مجوز از معاونت امور معادن و صنایع معدنی این وزارتخانه و پرداخت عوارض مجاز دانست.

وزارت صنعت، معدن و تجارت در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: به منظور حمایت از تولیدکنندگان فولاد و ضرورت توجه به ارزآوری زنجیره تولید این محصولات، هر گونه صادرات سنگ‌آهن، کنسانتره و گندله صرفاً در شرایطی مجاز خواهد بود که نیاز تولیدکنندگان فولاد کشور تأمین شده باشد. بر این اساس، صادرات اقلام مذکور صرفاً با مجوز معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت و با پرداخت عوارض امکان‌پذیر شده بود.

صنعت