۰ نفر

انواع خردکن‌های موجود در بازار لوازم خانگی ایران!

۲۰ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۱۴
کد خبر: 496573
انواع خردکن‌های موجود در بازار لوازم خانگی ایران!

خرد کن ها کار ما را برای یک آشپزی دلچسب راحت کرده است.

برای زمانی که خسته هستید و حوصله ی مراحل آماده سازی غذا را ندارید، روی کمک خرد کن حساب کنید.

این دستگاه جمع و جور اگرچه نمی تواند جای چاقو تیز را برای آشپزان حرفه ای بگیرد، اما برای افراد معمولی که به آشپزی در کنار شغل اصلی خود می پردازند  بسیار کمک کننده خواهد بود.

اگر در استفاده از چاقو مهارت چندانی نداشته و با خطر بریدگی مواجه می شوید، یا می خواهید به فرزندتان قدم های اول آشپزی و کمک کردن در آشپزخانه را یاد بدهید می توانید کار با خرد کن های دستی را به عهده او بگذارید.

خرد کن ها مدت زیادی است که جای خود را بین ما باز کرده اند، و ما می خواهیم شما را برای خرید یک خردکن متناسب با سلیقه اتان همراهی کنیم، پس این مطلب را از دست ندهید.

خردکن چی بخرم

دستگاه خردکن همانطور که از نامش پیداست، مواد اولیه ی غذای شما را خرد می کند. اغلب این دستگاه ها از قدرت کافی برای خرد کردن یخ و مواد غذایی سخت تر نیز برخوردارند.

ما در این مقاله می خواهیم به شما انواع خرد کن را معرفی کرده تا با روند کار و  ویژگی های آنها به صورت مختصر آشنایی پیدا کنید. خرد کن ها به دو دسته اصلی برقی و دستی تقسیم می شوند که هر کدام شامل انواعی دیگر نیز می باشند.

خردکن های دستی در چند مدل تولید شده اند که علاوه بر کارکرد آسان و قیمت ارزانی که دارند، بسیار سرگرم کننده هستند.

خرد کن های برقی غالبا در دو مدل ساخته می شوند.. خردکن های برقی با قابلیت تنظیم سرعت و مدل دیگر که معروف ترین مدل در بین هم نوعان خود است. خردکن های فشاری است که تا دریچه ی آنها به سمت پایین فشرده نشود شروع بکار نخواهد کرد. این نوع خرد کن را با نام 1 2 3 می شناسیم.

اگر می خواهید بالاترین سرعت را در تولید مواد غذایی یکدست و منظم داشته باشید به سمت رنده با سری های مختلف بروید. این گونه رنده ها کارکرد دستی داشته و با تیغه های تیز به کار شما سرعت می دهند. اگرچه برای حلقه کردن سبزیجات وقت بیشتری خواهند گرفت، اما برای غذایی یکدست بسیار مناسب هستند.

کارایی خردکن

آنها معمولا فرایند خرد کردن را درون ظرف در بسته انجام می دهند و از پاشیدن مواد غذایی به بیرون جلوگیری می کنند. معمولا از دو تیغه تشکیل شده اند که قدرت بالایی برای خرد کردن انواع مواد غذایی برخوردار بوده و به راحتی تمیز می شوند.

قبل از خرید خردکن کمی وقت بگذارید و تمام گزینه های موجود را در نظر داشته باشید. تا با توجه به نیازتان یک خرید بصرفه و بهینه داشته باشید.

برای کسانی که علاقه به پخت غذا و دسر های متنوع دارند، خردکن های برقی یا دستی گزینه ی خوبی هستند.

استفاده از خردکن های  دستی  به نسبت محبوبیت بالاتری دارند. زیرا استفاده از آنها سریع و آسان بوده و بدون نگرانی از فاصله ی آن با پریز قابل استفاده هستند.

میزان خرد شدن توسط این دستگاه قابل تنظیم است، شما می توانید از بدنه ی شفاف آن میزان خرد شدگی را مشاهده کرده و آن را ادامه دهید یا دست از کار بکشید. کیفیت و سرعت کار در خرد کن ها می تواند نیاز اولیه ی شما در مراحل آماده سازی غذا کاهش دهد.

خرد کن ها برای خرد کردن انواع موادغذایی، سبزیجات ،ادویه، مغزیجات  و ... قابل استفاده هستند.

خردکن برقی

خردکن های برقی در ابعاد و ظاهری متفاوت طراحی شده اند. کمپانی های مختلف هرساله بر کیفیت و قدرت آنها افزودند اما در نهایت روند کار و فرآیند خرد کردن در آنها با روش یکسانی انجام می شود.

روش کار در خرد کن های برقی هم مانند خرد کن های دستی به صورتی است که شما هر چه زمان بیشتری برای خرد کردن موادتان صرف کنید آنها بیشتر خرد می شوند. اما این کار در نمونه ی برقی با سرعت بیشتری انجام میگیرد. شما می توانید از آنها برای خرد کردن پیاز، سیب زمینی، گوشت، خشکبار، ادویه جات و ... استفاده نمایید. به خرد کن های برقی، سالاد خردکن برقی هم می توان گفت.

خرد کن برقی جزو وسایل سبک و کم جا در آشپزخانه ی شماست. یک دستیار ساکت و همه فن حریف که قادر است در مدت چند دقیقه کار یکساعته ی  شما را پایان دهد. از قدیم نمونه های مختلفی از این دستگاه ساخته شده است که هنوز در بسیاری از خانه ها محبوب هستند. اما در حال حاضر شاهد نمونه های جدیدی هستیم که اگرچه در کیفیت تغییر چندانی نداشته اند اما با اضافه شدن قطعات مختلف، جزو وسایل چند کاره  به حساب می آیند.

ک

برای افراد شاغل که بیشترین زمان خود را در خارج از منزل می گذرانند، شستن مداوم ظرف ها کار دشواری است. این افراد بایستی خرد کنی را انتخاب کنند که قطعات آن قابلیت شست و شو در ماشین ظرفشویی را داشته باشد.

برای خرد کن های برقی ممکن است چند سری متفاوت در کنار سری خرد کن قرار گرفته باشد، که آن را تبدیل به یک غذاساز حرفه ای کند. کاربرد این دستگاه بسیار بالا بوده و به شما در درست کردن انواع اسموتی ها، خمیرها و دسر ها کمک خواهد کرد. که متعاقبا قیمت بالاتری هم دارند. چنانچه نیازی به خرید قطعات دیگری نمی بینید از سری تک کاره آن استفاده کنید تا قیمت کمتری را هزینه کرده باشید. برند های مختلفی در ساخت خرد کن هغا فعالیت دارند، اما از قدیمی ترین و قابل اعتماد ترین خرد کن ها می توان به خرد کن برقی فیلیپس و خرد کن برقی مولینکس اشاره کرد. که البته خردکن مولینکس امتحان خود را به خوبی پس داده است.

کاربرد خردکن 1 2 3 :

 یک نمونه ی دیگر از خرد کن های برقی است که از زمان های گذشته محبوبیت خود را حفظ کرده است.. امروزه کمپانی های لوازم خانگی دست به ساخت دستگاهی جدید و مدرن با عنوان خرد کن زده اند، اما کماکان در تولید خرد کن های  1 2 3 ثابتقدم اند. مانند کمپانی مولینکس که با بالا بردن کیفیت و عملکرد دستگاه، شمایل خرد کن های خود را هنوز حفظ کرده است. این نوع خردکن ها هم چنان مشتریان خود داشته و در هر خانه ای پیدا می شوند.

کک

علت نامگذاری 1 2 3 نحوه ی عملکرد آنهاست، خرد کردن در این دستگاه، طی سه مرحله انجام می گیرد، به صورتی که شما در اولین مرحله بعد از وارد کردن مواد غذایی به دستگاه و گذاشتن درب آن، کافیست درب را به سمت پایین فشار دهید. در مرحله ی دوم آن را نگه می دارید تا زمانی که مواد به میزان مطلوبتان خرد گردد و در مرحله ی سوم برای پایان دادن به کارتان دستتان را به آرامی از روی درب برمیدارید.

خردکن دستی:

هر غذایی از یکسری مواد اولیه تشکیل شده که لازم است آن را خرد کرده و از ترکیب مزه ها در آن لذت ببریم. معمولا هر غذا و پیش غذایی به به سبزیجات و میوه های خرد شده نیاز دارد که راحت ترین گزینه برای خرد کردن و عین حال حفظ ارزش غذایی آنها استفاده از خرد کن های دستی است. این دستگاه ها اگرچه نسبت به خرد کن های برقی سرعت کمتری داشته و به کمک دست نیازمند است. اما به دلیل مجاورت کمتر با برق و گرمای حاصل از حرکت تیغه ها، در حفظ ارزش های مواد غذایی اثر گذاری بیشتری دارند.

ککک

برای خرد کردن مواد کم حتما سختتان است که یک وسیله ی برقی را راه بیاندازید. در این جا خرد کن های دستی به کمکتان خواهند آمد. شما جای استفاده از چاقو، تخته و آسیب زدن به دست هایتان می توانید از یک خرد کن دستی کوچک استفاده کنید. که هم کیفیت کارتان را بالا برده و هم به راحتی قابل استفاده است.

خرد کن های دستی با کارکرد یکسان درشکل های مختلفی ساخته شده اند. خرد کن هایی که چرخش تیغه ها در آن با کشیدن یک بند صورت گرفته و یا با چرخش دسته ای در بالای آن امکان پذیر است. این خرد کن ها  کارکردی بسیار شبیه به خرد کن های برقی دارند. به این صورت که در داخل بدنه ی شفاف آن دو تیغهی ی تیز به صورت یکطرفه قرار گرفته است. برای چرخاندن این تیغه ها و خرد کردن مواد غذایی کافیست بند بالای آن را کشیده و یا از دستهی بزرگ روی آن استفاده نمایید. 

برای برخی رنده ها نیز چند سری متفاوت برای خرد کردن سبزیجات و میوه لحاظ کرده اند. روش کار آن به صورتی است که باید ابتدا مواد غذایی را به صورت حلقه ای برش داده و متناسب با ابعاد مورد نظرتان سری رنده را انتخاب نمایید. روش خرد کردن در این دستگاه بسیار منظم و یک اندازه خواهد بود. شما می توانید مرتب ترین سیب زمینی های نگینی را با این دستگاه درست کنید . اما به دلیل استفاده ی بیشتری که از دست دارد شاید چندان محبوب نباشد.