۰ نفر

یک مقام مسئول تشریح کرد؛

آخرین وضعیت قاچاق دام زنده

۱۱ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۵۳
کد خبر: 494473
آخرین وضعیت قاچاق دام زنده

رئیس تامین‌کنندگان دام‌زنده از کاهش۲۰ هزار تومانی هر کیلو گوشت قرمز در بازار خبر داد و گفت:در تولید دام شرایط مناسبی داریم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، منصور پوریان رئیس تامین کنندگان دام زنده، با اشاره به اینکه در تولید دام  شرایط مساعدی داریم، اظهار کرد: هم اکنون در تولید دام کشور بویژه گوسفند شرایط مناسبی داریم و نیاز است که دولت‌ها تصمیمات مناسبی در خصوص صادرات اتخاذ کنند.

وی جمعیت فعلی دام سبک را در محدوده ۶۸ تا ۷۰ میلیون راس اعلام کرد و گفت: جمعیت قابل کشتار فعلی در حد ۱۳ میلیون راس است.

پوریان ادامه داد: با شیوع کرونا مصرف گوشت قرمز در کشور ۴۰ درصد کاهش یافته که با این وجود میزان کشتار دام به ۳ میلیون راس رسیده است.

رئیس شورای تامین کنندگان دام از مازاد دام خبر داد و گفت: هم اکنون در تولید دام سبک در بهترین وضعیت قرار داریم به طوریکه در محدوده گوشت گوسفند ۳۵ هزار تن و گوشت گوساله ۵۰ هزار تن قابلیت صادرات داریم که این امر بدان معناست که به خوداتکایی کامل رسیدیم و همواره باید حمایت‌ها صورت گیرد تا این روند توسعه یابد.

وی از کاهش ۱۵ تا ۲۰ هزار تومانی قیمت گوشت در بازار خبر داد و گفت: بنابر آمار حداکثر تا ماه آینده ۱۰۰ هزار راس دام با وزن ۸۰۰ کیلو باید کشتار شود که این امر نشان می‌دهد از لحاظ تولید در بهترین شرایط قرار داریم.

به گفته پوریان، هم اکنون قیمت دام آن سوی مرز‌ها بالاست که قاچاق دام‌ می تواند اسباب گرانی را در بازار داخل فراهم کند، به همین خاطر صادرات گوشت را باید جایگزین آن کرد تا نوسانی در بازار نداشته باشیم.

وی درباره آخرین وضعیت قاچاق دام گفت: در حال حاضر قاچاق دام در حدی نیست که بتوان درباره آن صحبت کرد چرا که مرز‌ها بسته و کنترل‌ها شدید شده است.

این مقام مسئول در پایان تعلل مسئولان در تصمیم‌گیری را علت اصلی قاچاق دام اعلام کرد و گفت: اگر از تولیدکنندگان داخل حمایت شود، آن‌ها اقدام به قاچاق نمی‌کنند.