۰ نفر

رییس اتحادیه تولید کنندگان کفش دست دوز تهران مطرح کرد؛

۴عامل اصلی رکود حاکم بر بازار

۸ دی ۱۳۹۹، ۱۶:۱۶
کد خبر: 493548
۴عامل اصلی رکود حاکم بر بازار

رییس اتحادیه تولید کنندگان کفش دست دوز تهران با اشاره به 4 عامل اصلی رکود در بازار گفت: پس از تصمیمات اقتصادی دولت، مشکل تامین مواد اولیه تا حدودی حل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رسول شجری، با بیان اینکه بازار در حال رکود بسر می برد، گفت: مسائل ناشی از کرونا، وضعیت اقتصادی کشور، کاهش قدرت خرید مردم، کاهش صادرات از عوامل موثر حاکم بر رکود بازار در بخش تولید کفش دست دوز است. 

رییس اتحادیه تولید کنندگان کفش دست دوز تهران درباره تامین مواد اولیه بیان داشت: با توجه به رکود بازار مشکلی در تامین مواد اولیه وجود ندارد ضمن اینکه تصمیمات اخیر ستاد اقتصادی دولت در مورد ترخیص مواد اولیه از گمرکات بخشی از مشکلات تامین مواد اولیه را حل کرده است. 

و با بیان اینکه با نزدیک شدن به ایام عید نباید به دلیل مسائل ناشی از کرونا دوباره واحدهای فروش تعطیل شوند، گفت: در شرایط فعلی اقتصادی نباید به تعطیلی مغازه ها به عنوان راهکار مهار ویروس کرونا فکر کرد بلکه با توجه به اینکه این بیماری چند ماهی است در کشور شیوع یافته و زمان اتمام آن نیز معلوم نیست باید به فکر راههای دیگر برای کنترل بیماری بود. 

رییس اتحادیه کفش دست دوز تهران اظهار داشت: اصناف مانند فروشندگان کیف و کفش، پوشاک و ... که در طول یک سال در انتظار فروش شب عید هستند نباید با تعطیلی مواجه شوند لذا با کمک اتحادیه های مربوطه در نظر داریم تا طرح و برنامه ای به دولت ارائه دهیم تا در ایام نزدیک به عید در صورت گسترش احتمالی ویروس کرونا واحدهای عرضه بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و کسب و کارها دچار رکود نشوند. 

وی گفت: لازمه حرکت چرخ های تولید عرضه و فروش است و وقتی عرضه و فروش از حرکت بایستد قطعا تولید هم نخواهیم داشت لذا با همفکری اتحادیه های عرضه کننده کالا و خدمات در شب عید برنامه ای را برای فروش های غیر حضوری ارائه خواهیم کرد تا مشکلات سال گذشته و چند ماه اخیر در زمینه  فروش تا حدودی حل شود.