۰ نفر

یک مقام مسئول خبر داد؛

ظرفیت خوب تولید و صادرات در صنعت لوازم خانگی

۵ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۳۳
کد خبر: 492792
ظرفیت خوب تولید و صادرات در صنعت لوازم خانگی

معاون هماهنگی امور اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: صنایع لوازم خانگی از ظرفیت بسیار خوبی برای تامین نیاز داخل و صادرات برخوردارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سعید شیرکوند در جریان افتتاح بیستمین نمایشگاه بین المللی لوازم خانگی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در جمع خبرنگاران افزود: انجمن‌های بزرگ و قوی قادر به مشارکت در تصمیم‌گیری‌های دولتمردان بوده و قدرت چانه‌زنی دارند.

وی تاکید کرد: انجمن لوازم خانگی به عنوان یکی از بزرگترین تشکل‌های بخش خصوصی کشور باید بیش از پیش نزد مسوولان دیده شود.

شیرکوند خاطرنشان‌کرد: این انجمن و اعضای هیات مدیره آن باید به گونه‌ای با مسوولان ارتباط برقرار کنند که بتوانند به‌طور مستقیم با دولت سخن گفته و منافع خود را مطالبه کنند.

وی تصریح‌کرد: بخش خصوصی واقعی در شرایط فعلی اقتصادی کشور می‌تواند بسیار کمک کنند.

این مقام مسوول خاطرنشان‌کرد: هرچه بخش خصوصی قوی‌تر باشد، دولت نیز می‌تواند در انجام امور خود به‌ویژه وظایف رگولاتوری و تنظیم‌کنندگی قدرتمندتر عمل کند.

وی، صنعت لوازم خانگی را دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل بسیار خوبی توصیف کرد که می‌تواند علاوه بر رفع نیاز داخل، محصولات آن به سایر کشورها از جمله کشورهای منطقه و همسایگان صادر شود.

صادرات متوسط ۱۷۰ میلیون دلاری لوازم خانگی

"عباس هاشمی" دبیرکل انجمن لوازم خانگی نیز در این مراسم گفت: ارزش صادرات محصولات لوازم خانگی به‌طور متوسط سالیانه ۱۷۰ میلیون دلار است، اما در برخی سال‌ها تا ۲۴۰ میلیون دلار نیز به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه به‌طور قطع این میزان صادرات اندک است، خاطرنشان‌کرد: در این زمینه با توجه به ممنوعیت واردات لوازم خانگی، برنامه‌ها بیشتر بر تامین نیاز داخل متمرکز است.

این مقام صنفی اظهار داشت: سازمان توسعه تجارت نسبت به برپایی میزهای تخصصی صادرات اقدام کرده، به‌طوری که برای هر کشور یک میز طراحی شده است.

وی تصریح‌کرد: انجمن لوازم خانگی به عنوان بزرگترین تشکل صنعت لوازم خانگی کشور، اکنون مورد مشورت با سازمان توسعه تجارت بوده و در زمان حضور نمایندگان سایر کشورها در ایران، مشارکت فعالانه در برگزاری میزها دارد.

 بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم خانگی به مدت چهار روز با شعار «درخشش تولید در کشاکش تحریم»،  پس از انجام هماهنگی‌های لازم با ستاد ملی مقابله با کرونا، با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در متراژ ۱۶ هزار مترمربع و با حضور ۱۷۵ واحد تولیدی داخلی، بدون حضور خارجی‌ها در حال برگزاری است.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم‌خانگی با حضور بازدیدکنندگانی از صنایع و واحدهای صنعتی تا روز دوشنبه (هشتم دی‌ماه) ادامه خواهد یافت.

این نمایشگاه، با توجه به متراژ و حضور واحدها، بزرگترین نمایشگاه برگزار شده از ابتدای امسال تاکنون محسوب می‌شود.​