۰ نفر

پازوکی مطرح کرد؛

بازار لوازم خانگی همچنان راکد

۳ دی ۱۳۹۹، ۱۵:۰۹
کد خبر: 492260
بازار لوازم خانگی همچنان راکد

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: با وجود افت قیمت ارز، تورم مانع کاهش قیمت تولیدات لوازم خانگی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اکبر پازوکی درباره وضعیت بازار لوازم خانگی، گفت: مردم قدرت خرید ندارند و به همین دلیل بازار لوازم خانگی راکد است. 

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید کنندگان لوازم خانگی، افزود: کالا به وفور در بازار موجود است اما قیمت تمام شده بالا است و  این قیمت ها نیز ناشی از قیمت بالای مواد اولیه تولید است. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا علیرغم کاهش نرخ ارز و ثبات قیمت ارز در یک ماه اخیر قیمت لوازم خانگی کاهش نیافه است، گفت: وزیر صمت در پاسخ به چنین سوالی در مورد قیمت خودرو چند روز پیش گفت که علیرغم کاهش نرخ ارز ما دچار تورم هستیم. بنابراین با توجه به تورم موجود نمی توان انتظار داشت با کاهش قیمت ارز در مقطعی قیمت تولیدات داخلی نیز بلافاصله کاهش یابد. 

پازوکی گفت: 70 درصد از مواد اولیه تولید لوازم خانگی داخلی و 30 درصد وارداتی است و لذا وقتی 70 درصد قیمت مواد اولیه تولید داخلی بر اثر تورم با قیمت بالاتر به دست تولید کننده می رسد نمی توان انتظار داشت که یک شبه نیز قیمت محصولات تولیدی کاهش یابد اما به هر حال کاهش قیمت ارز بر 30 درصد مواد اولیه وارداتی تاثیرگذار است. 

رئیس اتحادیه فروشندگان و تولید کنندگان لوازم خانگی افزود: با توجه به بازار راکد و کسادی حاکم بر بازار امیدواریم دولت در سال آینده در مورد میزان اخذ مالیات از شرایط مالی و اقتصادی اصناف را در نظر بگیرد.