۰ نفر

سبزیجات را نصف قیمت بخرید

۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۵
کد خبر: 490336
سبزیجات را نصف قیمت بخرید

همه سبزی‌ها و صیفی جات لازم برای تهیه ترشی و شور در مغازه‌های میوه فروشی هست ولی بهتر است بدانید همه آنها را در میادین میوه و تره‌بار می‌توانید با نصف قیمت مغازه‌ها پیدا کنید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، فصل، فصل درست کردن ترشی است. قدیم‌ها پاییز که می‌شد بساط درست کردن ترشی و شور در همه خانه‌ها به راه بود و مادرها یکی زودتر و یکی دیرتر انواع سبزی و صیفی لازم برای ترشی و شور را می‌خریدند و وقتی سینی‌ها و آبکش‌های پر از هویج و گل کلم و سبزی روی زمین کنار هم چیده شد، اهل خانه را بسیج می‌کردند تا آنها را با وسواس زیاد در اندازه‌های حتی الامکان یکسان برش بزنند و در یک ظرف بسیار بزرگ روی هم بریزند تا مرحله حساس افزودن سبزی معطر و ادویه مخصوص و... هم توسط مادر خانواده انجام شود.

بعد دبه‌ها و شیشه‌ها یکی یکی پر می‌شدند و وقتی غرق سرکه شدند گوشه حیاط خلوت یا ایوان و بالکن برای طول سال آینده جا خوش کنند. این کار بسیار وقتگیر بود اما به نتیجه خوبش می‌ارزید. حالا اما بیشتر خانواده‌ها با زندگی پرشتاب و کارها و مسئولیت‌های زیاد، دیگر فرصتی برای انجام این کارها در منزل ندارند. ضمن اینکه سوپرمارکت‌ها از انواع ترشی و شور پر شده و می‌توانیم خیلی راحت از میان تنوع بالای اینگونه محصولات هرچیزی دوست داریم را انتخاب کنیم.

با این حال هنوز هم بعضی مادربزرگ‌ها یا مادر و پدرهای خوش ذوق در خانه ترشی و شور می‌اندازند، مربا می‌پزند و آب لیمو و نارنج را می‌گیرند. همه سبزی‌ها و صیفی جات لازم برای تهیه ترشی و شور در مغازه‌های میوه فروشی هست ولی بهتر است بدانید همه آنها را در میادین میوه و تره‌بار می‌توانید با نصف قیمت مغازه‌ها پیدا کنید. اختلاف قیمت محصولات حوزه سبزی و صیفی در میادین و سطح شهر بیشتر از 50درصد و در بعضی موارد نزدیک به 100درصد است.