۰ نفر

معاون طرح و برنامه وزارت صمت:

روند تولید ۱۷قلم کالای اصلی صنعتی و معدنی رشد کرد

۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۴۰
کد خبر: 487661
روند تولید  ۱۷قلم کالای اصلی صنعتی و معدنی رشد کرد

سعید زرندی گفت: از ۲۵ قلم کالای اصلی صنعتی و معدنی که تاکنون اطلاعات آن استخراج شده است، ۱۷ محصول با رشد مثبت و ۸ محصول روند نزولی داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سعید زرندی در جلسه پایش آمار اظهار داشت: در هشت ماه امسال انواع خودرو سواری با تولید حدود ۵۴۳ هزار دستگاه و رشد ۲۱ درصدی، تلویزیون ۷۹۷ هزار دستگاه با ۶۱ درصد رشد، کاتد مس ۱۹۲ هزارتن با افزایش ۹ درصدی، فولاد خام با بیش از ۱۹ میلیون تن و رشد بیش از ۸ درصدی، سیمان با تولید ۴۸ میلیون تن و رشد ۱۵ درصدی و لاستیک خودرو با تولید ۱۷۸ هزارتن با رشد ۲۵ درصدی را نشان می‌دهد. تولید اتوبوس، مینی‌بوس و ون الکتروموتور، کاغذ، کنسانتره زغال‌سنگ و ظروف شیشه‌ای با کاهش تولید مواجه بوده‌اند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در این مدت ٤۵۶۰ پروانه بهره‌برداری جدید صادر شد که در تعداد ۱۱ درصد و با ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۸۶ هزار نفر رشد ۳۵ درصد را در بخش اشتغال نشان می‌دهد. صدور پروانه صنفی در این مدت نزدیک به ۵۰ درصد رشد داشته است.

به گفته وی در حوزه تجارت الکترونیک نیز صدور گواهی امضای الکترونیکی در این مدت ۵۳ درصد رشد را نشان می‌دهد. پروانه اکتشاف معدن با صدور ۶۴۷ پروانه با رشد ۱۲ درصدی، گواهی کشف با ۳۳۹ مورد ۵ درصد و پروانه بهره‌برداری معدن با ۴۱۰ مورد ۶ درصد، رشد داشته است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص تسهیلات به بخش صنعت و معدن نیز گفت: از منابع پروژه رونق تولید به ٢٢٥٧ واحد به مبلغ بیش از ۵۹ هزار میلیارد ریال و از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه به ۸۲۹ واحد به ارزش ۴۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

گزارش واحدهای غیرفعال در سامانه بهین یاب

زرندی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: انتشار آمار بخش تولید و تجارت به صورت شفاف و منظم انجام می‌شود و همه اطلاعات مثبت یا منفی در اختیار عموم قرار می‌گیرد و در این خصوص ملاحظه‌ای را مدنظر نمی‌گیریم. اطلاعات کل گزارش واحدهای غیرفعال که شاید در گذشته ملاحظاتی برای انتشار عمومی بود را در سامانه بهین‌یاب برای دسترسی سرمایه‌گذاران قرار داده‌ایم.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: وقتی تصمیم به انتشار عمومی صنایع اشباع گرفتیم، برخی افراد نگران تبعات انتشار این لیست بودند. اما تصمیم گرفته شد این صنایع به صورت عمومی نیز اعلام شود. سیاست ما در معاونت طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که همه اطلاعات، آمار و گزارش‌ها در دسترس عموم قرار گیرد و هم اکنون در این خصوص در بین سایر دستگاه‌های دولتی پیشتاز هستیم.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت همچنین گفت: در سامانه بهین‌یاب، بخشی به عنوان پایش فضای کسب‌وکار ایجاد کردیم تا صنعت‌گران، معدن‌کاران و تجار نظر خود را در خصوص موانع کسب‌وکار اعلام کنند. نتیجه این پایش را در خود سامانه قرار داده‌ایم که همگان از نتایج این نظرسنجی هم بهره مند شوند.

وی همچنین در این جلسه در خصوص میز خدمت الکترونیک گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم ارائه خدمات به صورت الکترونیکی و تکریم ارباب رجوع و عدم حضور مراجعان به وزارت‌خانه میز خدمت الکترونیکی در سامانه بهین‌یاب ایجاد شده و در مدت حدود یک ماه ۲۷۵ درصد درخواست واصل که به ۲۵۸ درخواست پاسخ داده شده است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت در پایان بیان کرد: اکثر خدمات وزارت‌خانه، صدور مجوزها درخواست تسهیلات و … به صورت الکترونیکی است و میز خدمت الکترونیکی آماده ارائه به ذینفعان وزارتخانه است.