۰ نفر

در سبد غذایی خانوار؛

قارچ جایگزین مرغ می‌شود؟

۱۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۷
کد خبر: 487573
قارچ جایگزین مرغ می‌شود؟

تقاضا برای خرید قارچ در میادین میوه و تره‌بار افزایش یافته و این گیاه خوراکی که ارزش غذایی بالایی دارد، از سهم پررنگ‌تری در سبد خرید خانواده‌ها برخوردار شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، افزایش قیمت گوشت قرمز و مرغ در کنار افزایش آگاهی و اطلاعات مردم از خواص و ارزش غذایی انواع سبزی و خوراکی‌ها باعث شده تقاضا برای اقلامی مثل قارچ و سویا افزایش یابد. بسیاری از افراد قارچ را مخلوط با گوشت چرخ کرده یا به‌عنوان جایگزین آن مصرف می‌کنند. این ماده غذایی ارزشمند علاوه بر سوپرمارکت‌ها در میادین میوه و تره‌بار هم ارزان‌تر عرضه می‌شوند. انواع قارچ در بسته‌بندی‌های متفاوت و انواع جوانه‌ها که مواد غذایی ارزشمندی برای استفاده در سالاد هستند در میادین تره‌بار سطح شهر تهران در دسترس شهروندان است. جدول کامل قیمت این محصولات که در انتهای این مطلب آمده می‌تواند برای اطلاع از قیمت دقیق این محصولات در میادین مفید باشد.

علاوه بر قارچ و میوه و سبزی، شهروندان می‌توانند حالا که قیمت تخم مرغ دوباره رو به افزایش گذاشته این محصول را نیز در بسته‌بندی‌های متفاوت از میادین تهیه کنند هم‌اکنون قیمت یک شانه 30عددی تخم مرغ در بسته‌بندی طلقی 29هزار و 300تومان و یک بسته 20عددی طلقی 21هزار و 400تومان است درحالی‌که در سوپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های مواد پروتئینی سطح شهر هر بسته 30عددی تا هفته گذشته و تا پیش از افزایش قیمت 30هزار و 400تومان بود که در میانه هفته به 35هزار تومان و بالاتر رسید.

در میادین میوه و تره‌بار همچنین انواع گوشت قرمز و مرغ نیز در غرفه‌های مواد پروتئینی به فروش می‌رسد. از هفته پیش با همکاری تولید‌کنندگان 7 استان، توزیع مرغ در میادین میوه و تره‌بار سطح شهر شکل تازه‌ای گرفته و به‌صورت مستقیم انجام می‌شود. در بسیاری از میادین علاوه بر غرفه‌های دایر، خودروهایی نیز مستقر شده‌اند که شهروندان می‌توانند با مراجعه به آنها مرغ مورد نیاز خود را مستقیم و با قیمت مناسب تهیه کنند.

قیمت مرغ طی ‌ماه گذشته افزایش زیادی را تجربه کرد و هر کیلوگرم مرغ در فروشگاه‌های سطح شهر به نزدیک 40هزار تومان هم رسید. این امر باعث شد صف‌های درازی از شهروندان که نگران افزایش بیشتر قیمت این محصول بودند، پشت درِ مغازه‌ها و حتی در میادین میوه و تره‌بار تشکیل شود.