۰ نفر

وزیر تعاون در نامه به رهبر معظم انقلاب؛

برنامه ایجاد نظام متمرکز تامین اجتماعی تقدیم رییس جمهوری می‌شود

۷ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۷
کد خبر: 485176
برنامه ایجاد نظام متمرکز تامین اجتماعی تقدیم رییس جمهوری می‌شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه ای به رهبر معظم انقلاب درباره حمایت از قشرهای ضعیف نوشت: ضمن بهره‌گیری از کارشناسان و شرکای اجتماعی و با استفاده از ظرفیت قانون ارزشمند ساختار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی، با جدیت تدوین و تقدیم رییس جمهوری می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیش از این در دیدار اعضای شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی؛  ایجاد پایگاه ملی ایرانیان با اتصالِ پایگاه های مختلف اطلاعاتی به یکدیگر را از جمله پیشنهادهای کارشناسان برای کاهش مشکلات مردم برشمردند. 

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نامه وزیر تعاون به رهبر معظم انقلاب را منتشر کرد. «محمد شریعتمداری» در این نامه درباره «ایجاد نظام متمرکز تامین اجتماعی برای همه مردم» نوشت: پیرو اوامر حکمیانه حضرت عالی در دیدار با اعضای  شورای عالی هماهنگی اقتصادی، درباره «ضرورت حمایت از قشرهای ضعیف» و با توجه به اینکه یکی از مهمترین ماموریت‌های وزارت تعاون است، با تلاشی مضاعف نسبت به تحقق دستورات اخیر اهتمام کامل به عمل خواهد آمد.
وی درباره «ایجاد پایگاه ملی ایرانیان با اتصالِ پایگاه های مختلف اطلاعاتی به یکدیگر» نیز ضمن تشکر از توجه رهبر معظم انقلاب نسبت به اهمیت این پایگاه مهم، نوشت: استقرار کامل، تثبیت و تکامل آن با اهتمام دو چندان پیگیری میشود .

وزیر تعاون تاکید کرد: خوشبختانه اقدامات موثری برای ایجاد و تقویت  این پایگاه در وزارت تعاون در سال‌های اخیر انجام شده است که با تکیه به توصیه حکمیانه و حمایت حضرت عالی در این مورد و با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی این پایگاه در جایگاه واقعی خود قرار خواهد گرفت.
وی درباره تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به تخصیص بیمه بیکاری به  افرادی که از  کرونا بیکار شده و بعضا بیمه‌ بیکاری هم ندارند نیز نوشت: لایحه مربوط به پرداخت حقوق بیکاری صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تهیه و برای تصویب به هیات دولت تقدیم شده است .
بر اساس گزارش، پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان شناسنامه رفاهی و اقتصادی است که به نظر صاحبنظران باید دستگاه‌های مختلف برای ثبت اطلاعات با آن همکاری کنند و از این طریق وضعیت معیشت افراد مشخص و شناسایی جوامع هدف در تصمیمات اقتصادی و اجتماعی ممکن شود.

این پایگاه از بهمن ماه سال ۱۳۹۲ در جهت تحقق ایجاد شناسنامه رفاهی ‌اقتصادی افراد شروع و از تجمیع ۵۰ منبع داده‌ای تشکیل شده‌ است.

تاکنون از پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان در پروژه‌های مختلفی در معاونت رفاه اجتماعی استفاده شده ‌است. از جمله‌ این پروژه‌ها می‌توان به شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل، بهبود سازوکار توزیع سبد کالا، رفع همپوشانی بیمه‌ای، شناسایی اقشار نیازمند، ارائه بسته حمایتی و افزایش مستمری برای آن‌ها اشاره کرد.