۰ نفر

رییس اتاق اصناف ایران اعلام کرد؛

شـرط معافیت حق بیمه کارفرمایان

۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۴
کد خبر: 485031
شـرط معافیت حق بیمه کارفرمایان

سعید ممبینی گفت: سازمان تامین اجتماعی چندی پیش با صدور بخشنامه ای کارفرمایان کارگاه‌ها با تعداد کارگران زیر پنج نفر را در صورت انتقال کارگاه‌ها، از تسهیلات موضوع قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما که پیش‌تر طبق مصوبه ۱۶ اسفند ۱۳۶۱ مجلس شورای اسلامی اعمال می شد، محروم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سعید ممبینی اظهار کرد: با رایزنی‌های انجام شده از سوی هیات رئیسه اتاق اصناف ایران و بر اساس بخشنامه جدید سازمان تامین اجتماعی این مشکل رفع شده است.

رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: آن دسته از کارفرمایان کارگاه‌های دارای جواز فعالیت (پروانه کسب صنفی و …) که قبل از صدور بخشنامه ۱۴۰/۳ به شماره ۱۰۰۰/۹۹/۶۵۳۲ مورخ ۱۳۹۹/۰۷/۱۹ برابر مقررات از تسهیلات موضوع قانون معافیت از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما تا میزان پنج نفر کارگر بهره‌مند شده‌اند، در صورت جابجایی کارگاه و انتقال به مکان جدید (همان کارفرما و فعالیت) با احراز شرایط قانونی می‌توانند کما فی السابق از معافیت حق بیمه سهم کارفرمایی موضوع قانون اخیر بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: ضمنا کارگاه‌های زیر پنج نفر در ٣٨رسته نیز در این رابطه دیده شده‌اند و با بررسی اتاق اصناف ایران و با همکاری مجلس شورای اسلامی موضوع به روزرسانی لیست رسته‌های مشمول و افزایش برخی مشاغل در دستور کار قرار دارد.