۰ نفر

معرفی یک فروشگاه اینترنتی برای خرید گوسفند زنده

۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۳:۳۸
کد خبر: 484973
معرفی یک فروشگاه اینترنتی برای خرید گوسفند زنده

دام کالا یک فروشگاه اینترنتی برای خرید گوسفند زنده در سطح تهران و کرج است که خدمات ارسال و ذبح رایگان را نیز انجام می دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ دامداری و پرورش گوسفند زنده از دیرباز در ایران جزو مشاغلی بوده است که روستاییان و ایلات و عشایر در ایران به آن اشتغال داشته اند. همچنین گوشت گوسفندی در ذائقه ایرانیان و سلیقه غذایی آنها، همواره دارای ارزش بالایی بوده و در بسیاری از غذاهای اصیل ایرانی استفاده می شود و جزو مهمترین مواد تامین پروتئین مردم ایران به شمار می رود. از طرفی قربانی کردن گوسفند از دیرباز (حتی قبل از اسلام و با ظهور ادیان ابراهیمی) جزو رسوم و مراسم متداول ایرانیان در مناسبت های مختلف مانند ازدواج، تولید فرزند (عقیقه)، بازگشت از مراسم حج و نذر کردن بوده است که رایج ترین حیوان برای قربانی کردن گوسفند بوده است. با این وجود کمبود مکان های در دسترس برای فروش گوسفند زنده، نیاز به یک روش راحت که از طریق آن افراد به راحتی و بدون دغدغه بتوانند گوسفند زنده برای قربانی کردن را تهیه نمایند، کاملا احساس می‎شد.

این فقدان با همه گیری بحران کرونا و محدودیت های رفت و آمد، بیش از پیش خود را نمایان نمود. در این شرایط دامداری دامکالا تصمیم گرفت برای تسهیل خرید شهروندان که نیاز به خرید گوسفند زنده دارند، خدمات خود را بر روی اینترنت و از طریق یک فروشگاه اینترنتی متفاوت و جدید در نوع خود، عرضه نماید.

یک فروشگاه اینترنتی در زمینه خرید گوسفند زنده بدون واسطه

شاید یکی از مهمترین چالش های فروشگاه اینترنتی در زمینه فروش دام زنده، تغییرات مداوم وزن، و به طبع آن تغییرات مداوم قیمت است. از طرفی قیمت واحد دام در وزن های مختلف متفاوت است. دامکالا همه این چالش ها را با کمک گرفتن از دو تیم مجرب طراح و برنامه نویسان در کنار متخصصان  دامپزشک با روش هایی در بستر وب، حل نمود. روش کار نمونه گیری مستمر و ورود اطلاعات مداوم به بانک اطلاعاتی سایت و تحلیل توسط برنامه در نظر گرفته شده در سایت است. با این روش وزن نهایی بر اساس وزن گیری های مستمری که انجام شده است و پیش بینی وزن دام توسط نمودار رشد انجام می پذیرد. البته این روش نیز کاملا بدون خطا نیست ولی تیم دام کالا توانسته اند، بهترین نتایج را با این روش در ارتباط با نزدیک بودن وزن و قیمت گوسفند زنده با وزن و قمیت نهایی گوسفند به دست بیاورند.

از طرفی به دلیل اینکه این فروشگاه خود در زمینه پرواربندی گوسفند اقدام میکند و سایتی واسطه ای برای این کار نیست، قیمت گوسفند زنده در این سایت کاملا مناسب و اقتصادی است و قابل قیاس با قمیت هایی که واسطه های در این حوزه ارائه میکنند نیست.

21

هر گوسفند یک پروفایل خرید جداگانه

در دامکالا هر گوسفند دارای یک پروفایل کامل از اطلاعات است. این اطلاعات در سمت دامداری به نگهداری و رصد مداوم گوسفندان کمک میکند و کاهش وزن و وجود بیماری ، نوع واکسن های زده شده، اطلاعات شجره دام و .... را به اطلاع اپراتورها و دامپزشکان دامداری می رساند. از طرفی این اطلاعات در سمت خریدار باعث می شود خریدار بتواند به راحتی بین گوسفندان جستجو نماید و گوسفندی با رنگ، نژاد، وزن و قیمت مورد نظر را انتخاب و خریداری نماید.

کیفیت بالای گوشت در دامپروری در دامکالا

همه موارد ذکر شده ، تنهای بخش کوچکی از زحمات دام کالا برای یک دادمداری مدرن بوده است. ولی مهمترین تفاوت دامکالا ، کیفیت پرواربندی گوسفند در این دامداری است. دامکالا محلی برای واسطه گری گوسفند نیست. گوسفند در این دامداری، با روش های نوین و تغذیه سالم و خوراکم پروبیوتیک ، پروار می شود. در این دامداری اصول بهداشتی از جمله انجام واکسیناسیون دوره ای و دارو های مناسب دام که کیفیت گوشت آن را برای انسان پایین نیاورد، کاملا رعایت میشود. حتی برای اطلاع خریداران، تاریخ مصرف دارو ها و واکسن ها برای هر گوسفند داخل پروفایل هر گوسفند در سایت درج شده است.

در این دامداری به هیچ عنوان از هورمون یا آنتی بیوتیک در فرآیند دامپروری استفاده نمی شود که این موارد باعث تفاوت پروتئین گوشت گوسفندان دام کالا است. از طرفی، گوسفندان به منظور داشتن حداقل استرس، در بهینه ترین شرایط دمایی (دمای حدود 12 تا 25 درجه سانتیگراد در تمام ایام سال) ، نوری، رطوبتی (رطوبت زیر 50 درصد در تمام ایام سال) ، محیطی (نظافت محیط)، پرورش پیدا میکنند.

بر خلاف بعضی از دامداران که از مواد فاقد خاصیت و مضر مانند نان خشک یا تفاله های آبمیوه یا مواد ارزان قیمت استفاده میکنند، در دام کالا برای پرورش و رشد گوسفند، با کمک گرفتن از متخصصان تغذیه دام، بهترین و مغذی ترین خوراک به این گوسفندان داده می شود و رشد آنها توسط دامپزشکان مرتبا رصد می شود به نحوی که شما نمودار رشد دام را می توانید برای هر یک از گوسفندان به صورت مجزا در سایت مشاهده نمایید. تمام جیره های غذایی، بر اساس توصیه های متخصصان تغذیه در ساعات منظم و به صورت بهداشتی داده میشود.

20

خدمات ارسال و ذبح رایگان گوسفند زنده

ارسال و ذبح در سایت دامکالا، که فروشگاهی برای فروش گوسفند زنده است، رایگان است. شما بعد از خرید گوسفند زنده از دامکالا، زمان ارسال را تعیین میکنید. بعد از آن، در زمان مورد نظر، همکاران دام کالا، گوسفند را به همراه عوامل ذبح، بدون هیچگونه هزینه اضافی، به محل شما ارسال میکنند تا مراسم ذبح بدون هیچگونه وقفه و مشکلی در محل شما توسط عوامل دامکالا انجام پذیرد.

ارسال مستقیم گوسفند نذری به موسسات خیریه بدون خارج شدن از منزل

یکی از خدماتی که سایت دامکالا برای افرادی که نذر گوسفند دارند انجام می دهد، ارسال مستقیم و رایگان گوسفند زنده در دام کالا است. این خدمت به این صورت است که بعد از انتخاب گوسفند از سایت دامکالا و خرید گوسفند زنده ، کافی است در بخش آدرس ارسال نام موسسه خیریه، مانند محک یا کهریزک را قید نمایید. همکاران دامکالا با دریافت سفارش، با نام و شماره شما گوسفند را به موسسه خیریه ای که میخواهید (مانند محک یا کهریزک یا ...) تحویل میدهند. بعد از تحویل، رسید موسسه فوق به همراه وزن قید شده در رسید، از طریق پیام رسان ها، برای شما ارسال می شود. همچنین این موسسات خیریه نیز، تحویل نذر را از طریق تماس و پیامک به شما اطلاع میدهند. به این طریق شما میتوانید بدون خارج شدن از منزل، نذر خود را به بهترین شکل ادا کرده و نیازمندانی را با عمل خیر خود شاد نمایید.

سایر نیاز ها در خرید گوسفند زنده

خرید گوسفند زنده برای اقشار گوناگون استفاده های مختلفی دارد، بعضی به دلیل قیمت مناسب تر در خرید گوسفند زنده نسبت به خرید گوشت گوسفند، پروتئین خانواده خود را از طریق خرید گوسفند زنده و ذبح آن تامین میکنند، بعضی اقدام به نذر گوسفند برای موسسات خیریه میکنند و بعضی برای قربانی کردن از گوسفند زنده استفاده میکنند. دام کالا به همه این افراد برای خرید گوسفند کمک میکند تا خرید گوسفند را با اطمینان از خرید و با قیمت و شرایط مناسب و نیز کیفیت مناسب گوشت گوسفند، را انجام دهند.