۰ نفر

در مهرماه سال‌جاری؛

بیش از هزار پرونده تخلف قاچاق به تعزیرات ارسال شد

۴ آذر ۱۳۹۹، ۱۴:۳۴
کد خبر: 484348
بیش از هزار پرونده تخلف قاچاق به تعزیرات ارسال شد

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از ارسال بیش از یک هزار پرونده تخلف قاچاق به تعزیرات در مهرماه ۹۹ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، عباس تابش معاون وزیر صمت؛ گزارشی از اهم فعالیتها و عملکرد سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و سازمانهای صمت استانها در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا درسطح عرضه در مهرماه امسال ارائه کرد و گفت : یک هزار و 35 مورد پرونده تخلف صنفی در راستای اجرای این طرح تشکیل شده است.

 تابش همچنین در ادامه بیان داشت : در این بازه زمانی کارشناسان این سازمان و  بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها با بهره‌گیری از تمام امکانات و ظرفیت موجود در امر بازرسی ، ضمن بازرسی از 41 هزار و 62  مورد از مراکز خرد و کلان درسطح عرضه ، برای بیش از یک هزار واحد صنفی متخلف از این ناحیه تشکیل پرونده داده و جهت سیر مراحل قانونی ، پرونده های متشکله در اختیار شعب تعزیرات حکومتی استانها قرار گرفتند.

این مسئول میانگین ارزش هر پرونده را 589 میلیون ریال برآورد کرد و افزود  : طرح مبارزه با کالای قاچاق در سطح عرضه به وسیله بازرسان ، هدفمند، مستمر و به لحاظ اولویت ادامه خواهد داشت.

براساس گزارش رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان؛  دراین بازه زمانی مورداشاره ، استان تهران با بیش از 7 هزار مورد بازرسی و استان سیستان و بلوچستان با 355 مورد تشکیل پرونده و 186 میلیارد ریال ارزش کالای قاچاق مکشوفه ، بالاترین عملکرد را در بین استان‌ها داشته‌اند.

معاون وزیر صمت؛درباره آخرین آمارکالاهای قاچاق مکشوفه ، خاطرنشان کرد : طی این مدت، بیشترین ارزش ریالی را به ترتیب مواد خوراکی و محصولات صنایع غذایی با 5/207 میلیارد ریال ، کالای قاچاق موضوع تبصره (4) الحاقی ماده (18) قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارزبا 4/170 میلیارد ریال و سوخت ها و روغن‌های معدنی با 2/105 میلیارد ریال به خود اختصاص داده اند این در حالیست که لوازم یدکی با 9/28 میلیارد ریال و  غلات با 27  میلیارد ریال در رتبه های بعدی قرار دارند.

وی همچنین یه ثبت کلیه موجودی کالاها در سامانه جامع انبارها تاکید و به صراحت اعلام کرد: همه اشخاص حقیقی و حقوقی مکلّف و موظف به ثبت موجودی کالای خود در این سامانه می باشند ، در غیر این صورت ، در صورت هر گونه گزارش و یا بازرسی ، بعنوان کالای قاچاق و احتکار محسوب شده و حسب قانون با متخلفین برخورد می شود.

معاون وزیر صنعت از تلفن 124 این سازمان نیز  به عنوان مجموعه‌ای منسجم برای دریافت لحظه‌ای و یکپارچه شکایات، انتقادات و پیشنهادهای مردمی نام برد و  از هموطنان خواست ،  در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا نگهداری و جابجایی مشکوک کالا ، مراتب را سریعا با آن در میان گذاشته و  اطلاع رسانی نمایند.