۰ نفر

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

وزارت جهاد کشاورزی خواستار افزایش قیمت برخی کالاها بود

۳ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۴۶
کد خبر: 484141
وزارت جهاد کشاورزی خواستار افزایش قیمت برخی کالاها بود

علیرضا رزم حسینی با بیان اینکه تاکنون ۱.۴ میلیون تن کالا از گمرکات ترخیص شده است، گفت: ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا به دستور رییس جمهوری درحال ترخیص است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، درباره افزایش قیمت کالاهای اساسی به ویژه مرغ با وجود ترخیص نهاده‌های دامی و کالاها از گمرکات و بنادر، اضافه کرد: براساس تقسیم وظایفی که با وزارت جهاد کشاورزی انجام گرفته، مسئولیت گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است.

عضو کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه تاکنون ۱/۴ میلیون تن کالا از گمرکات ترخیص شده است، افزود: در مجموع ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا در بندر عباس و بندر امام خمینی (ره) وجود داشت که با توجه به دستور رئیس جمهور و بازدید بنده به سرعت در حال ترخیص است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کالاهای ترخیص شده تحویل وزارت جهاد کشاورزی می‌شود که این وزارتخانه باید از طریق سامانه بازارگاه توزیع کند.

رزم حسینی یادآور شد: وزارت جهاد کشاورزی خواستار افزایش قیمت برخی کالاهای اساسی بود اما ستاد تنظیم بازار در برابر این درخواست مقاومت کرد.

وی ادامه داد: اگر تولیدکنندگان نتوانند به تولید خود ادامه دهند ناچارند واحدهای تولیدی دام و طیور را تعطیل کنند؛ بنابراین اقدامات ما باید به گونه‌ای تنظیم شود که از یک سو تولیدکنندگان امکان ادامه تولید داشته باشند و از سوی دیگر قیمت در بازار داخلی متعادل باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره قاچاق سیگار هم گفت: ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مسئول کنترل قاچاق در کشور است و وزارت صمت تنها یک عضو این ستاد است؛ آنچه ما می‌توانیم انجام دهیم در حوزه تولید داخل است که خوشبختانه برای افزایش تولید داخل اقدام کرده‌ایم.