۰ نفر

رییس اتاق اصناف تهران؛

۳۰درصد اصناف تهران اجازه فعالیت دارند

۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۶
کد خبر: 483354
۳۰درصد اصناف تهران اجازه فعالیت دارند

رییس اتاق اصناف تهران گفت: با توجه به اعمال محدودیت های جدید مقابله با کروناه از اول آذرماه، تنها 30 درصد از اصناف اجازه فعالیت و 70 درصد آنها تا دو هفته تعطیل هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ قاسم نوده فراهانی با اشاره به آغاز محدودیت های جدید مقابله به کرونا از امروز گفت: محدودیت ها شامل گروه شغلی یک نظیر نانوایی ها، سوپرمارکتها، خواربارفروشی‌ها، تعمیرگاه‌ها و لوازم یدکی فروشها (خانگی و خودرو)، فروشگاههای زنجیره ای، مراکز بهداشتی و درمانی، داروخانه ها وچاپخانه ها نمی شود.

وی افزود: فعالیت گروه شغلی یک نباید هیچ تداخلی با گروه‌های دو، سه و چهارداشته باشد یعنی هر واحد صنفی مطابق با رسته شغلی در پروانه کسب باید کالا عرضه کند و فروشگاه های زنجیره ای هم نمی توانند پوشاک یا ظروف به متقاضیان عرضه کند.

نوده فراهانی تصریح کرد: تمام واحدهای صنفی گروه یک نیز باید راس ساعت ۲۰ تعطیل شود چراکه محدودیت رفت و آمددر خیابان از ساعت ۲۱ به بعد ممنوع است و اصناف شامل این ممنوعیت می گردند.

وی با بیان اینکه تمام بازرسان اتاق اصناف، بهداشت، سازمان حمایت از  مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، سازمان صمت استان تهران و پلیس نظارت بر اماکن عمومی بر نحوه فعالیت اصناف نظارت دارند، بیان کرد: فعالان اصناف متخلف که دستورالعمل های بهداشتی مقابله با ویروس کرونا را رعایت نکنند، بار اول تذکر و بار دوم اخطار دریافت می کنند و در صورت تکرار، صنف آنها پلمب می شود.