۰ نفر

ناظر گمرکات هرمزگان؛

۱۶۸هزار تن کالای اساسی در جریان تشریفات گمرکی قرار دارد

۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۳۸
کد خبر: 481630
۱۶۸هزار تن کالای اساسی در جریان تشریفات گمرکی قرار دارد

ناظر گمرکات هرمزگان گفت: از ۱۱ آبان‌ماه سال جاری تا کنون افزون بر ۳۲۰ هزار تن کالای اساسی ترخیص شده و میزان ۱۶۸ هزار تن نیز در جریان تشریفات گمرکی قرار دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ابوالفضل اکبرپور روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: کالاهای اساسی که در آبان ترخیص شده‌اند بیش از ۵۴۰هزار تن بوده است.

به گفته وی، مجموع کالاهای ترخیص شده از گمرکات استان هرمزگان را بیش از ۴میلیون و ۷۰۰هزار تن اعلام کرد که ۲میلیون و ۴۰۰هزار تن آن را کالاهای اساسی تشکیل می‌دهند.

اکبرپور همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی بر فرآیند اصلاح ثبت سفارش یا تمدید آن گفت: وزیر صمت دستورات لازم را در خصوص تسریع در این فرآیند مهم را صادر کردند.

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت معدن تجارت از گمرک شهید رجایی بندرعباس بازدید کرد با حضور در سرویس واردات گمرک شهید رجایی با صاحبان کالا و حق العمل کاران به صورت رو در رو به گفت وگو پرداخت و از مسایل و مشکلات آنها در حوزه‌های مختلف مربوط به ترخیص کالا مطلع شد.

در این بازدید که مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک ایران و ابوالفضل اکبرپور ناظر گمرکات استان هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی وی را مشایعت می کردند مباحث مربوط به مشکلات ارزی و ثبت سفارش مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر صمت همچنین با حضور در معاونت فناوری اطلاعات و ارتباطات گمرک شهید رجایی از سامانه  گمرک بازدید کرد.

پیش از حضور رزم حسینی در گمرک شهید رجایی وی از اسکله بندر شهید رجایی و وضعیت دپوی کالا بازدید بعمل آورد و سپس‌ در نشستی با حضور ناظر گمرکات استان هرمزگان به بررسی موانع بر سر راه ترخیص کالاهای اساسی  پرداختند.