۰ نفر

با دستور انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر؛

قیمت هر کیلو شکر ۸۷۰۰تومان تعیین شد

۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۳۵
کد خبر: 480583
قیمت هر کیلو شکر ۸۷۰۰تومان تعیین شد

انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر قیمت هر کیلوگرم شکر را برای مصرف کننده 8700 تومان تعیین کرد.

 به گزارش اقتصادآنلاین،  پس از ابلاغ مصوبه جدید ستاد تنظیم بازار،  انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر قیمت هر کیلوگرم شکر را برای مصرف کننده 8700 تومان تعیین کرد.

در بخشی از نامه انجمن صنفی کارخانه‌های قند و شکر خطاب به شرکت‌های قند آمده است: به موجب بند 1 از دستور چهارم ابلاغیه صدرالاشاره مقرر گردیده که 30 درصد تولید کارخانه‌های مصادف مستقیم خانوار بر اساس نرخ‌های مصوب نود چهارمین جلسه کارگروه تنطیم بازار در بسته بندی‌های یک کیلویی ( با قیمت مصرف کننده نهایی 87 هزار ریال) طبق برنامه‌ریزی معاونت محترم بازرگانی داخلی وزارت صمت و با معرفی شرکت محترم بازرگانی دولتی ایران و حواله های صادره از سوی انجمن توزیع گردد به نحوی که شکر بسته بندی فوق صرفا در زنجیره توزیع مصرف خانوار عرضه شود.

همچنین در این نامه ذکر شده است:

70 درصد بقیه نیز با قیمت 7300 تومان به صنوف و صنایع عرضه شود. در عین حال، 500 تومان از این مبلغ به دولت تعلق داشته و نرخ قابل ثبت و عمل برای کارخانه‌ها به ازای هر کیلوگرم 6800 تومان خواهد بود.

کارخانه هایی که فاقد تجهیزات بسته بندی شکر مصرفی خانوار هستند، باید شکر را با قیمت 6300 بابت عرضه شکر بسته بندی خانوار (به افراد حقیقی و حقوقی معرفی شده از سوی شرکت بازرگانی دولتی و یا دارای حواله ) ارائه کنند.