۰ نفر

بر اساس گزارش‌های میدانی؛

بالاخره قیمت خمیردندان خارجی چقدر است؟

۱ آبان ۱۳۹۹، ۱:۳۲
کد خبر: 475884
بالاخره قیمت خمیردندان خارجی چقدر است؟

گزارش‌های میدانی حاکی از آن است که قیمت خمیردندان ایرانی و خارجی در داروخانه‌ها بین ٥٠٠٠تا ۸۰هزار تومان و در فروشگاه‌های اینترنتی حداکثر ۲۰۰هزار تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در روزهای اخیر قیمت نجومی ۵۰۰ هزار تومانی برای خمیردندان خارجی خبرساز شده بود، اما روز گذشته رئیس هیئت مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران حداکثر قیمت خمیردندان خارجی تولید داخل را ۲۸ هزار تومان اعلام کرد و گفت که این انجمن رقم نجومی خمیردندان را  به شدت تکذیب می‌کند . 

فارغ از این موضوع برای راستی آزمایی ماجرا به داروخانه‌ها و سایت‌های اینترنتی سر زدیم. گران‌ترین خمیردندان خارجی در برخی سایت‌های اینترنتی شامل یک مجموعه دو عددی خمیر دندان بود که تا شب گذشته نزدیک به ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت که با ریزش نرخ دلار، قیمت آن امروز به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. اگر فرض کنیم قیمت مجموعه دو عددی برای هر کدام از خمیردندان‌ها یکسان است، یعنی بیشترین قیمت همین خمیردندان نیز ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار تومان است.

البته این مجموعه دو عددی خمیردندان در داروخانه‌ها پیدا نشد و فروشندگان لوازم بهداشتی نیز کپی هر کدام از آن را حدود ۶۰ تا ۸۵ هزار تومان می‌فروشند. یکی از فروشندگان لوازم بهداشتی نیز گفت که می‌تواند با ۱۲۰ هزار تومان اصل این برند خمیردندان را برای ما تهیه کند.  

به طور کلی گزارش‌های میدانی از داروخانه‌های سطح شهر نشان می‌دهد که قیمت خمیردندان ایرانی و خارجی بین ٥٠٠٠ تا ۸۰ هزار تومان است اما در فروشگاه‌های اینترنتی حداکثر قیمت به حدود ۲۰۰ هزار تومان می‌رسد.