۰ نفر

در مهر ۹۹ اتفاق افتاد:

رشد ۶.۳درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران

۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۰
کد خبر: 474184
رشد ۶.۳درصدی پروازهای عبوری از آسمان ایران

رئیس اتاق اصناف تهران ضمن تشریح دلایل گرانی کالاها و عدم تاثیر قیمت‌گذاری ستاد تنظیم بازار در کنترل بازار، از ارائه گزارش ۹۵۰مورد گرانفروشی به تعزیرات خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محمد امیرانی اظهار کرد:‌ با توجه به شیوع کرونا و تاثیر آن بر صنعت هوایی، مجموع پروازهای داخلی و عبوری آسمان ایران تحت تاثیر قرار گرفت و در فروردین و اردیبهشت امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 85 درصدی پروازهای عبوری و کاهش 70 درصدی پروازهای داخلی رو برو شدیم.

وی یادآور شد: از خرداد امسال به تدریج با کنترل شیوع ویروس کرونا در دنیا و کشورمان شاهد افزایش پروازها بودیم و در مجموع پروازهای آسمان کشور در ماده مورد اشاره به رشد 44.77 درصدی پروازها دست یافتیم.

وی با بیان این‌که روند افزایش پروازها در تیر ماه، مرداد و شهریور ادامه یافت، افزود: بر این اساس در شهریور مجموع تعداد پروازها به 26 هزار و 511 سورتی، تعداد پروازهای داخلی به 14 هزار و 38 سورتی و پروازهای عبوری نیز به 10 هزار و 500 سورتی رسید.

معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در مهر ماه به دلیل شیوع مجدد کرونا ویروس و آغاز موج دوم گسترش این بیماری، پروازهای داخلی و عبوری کاهش یافت و روند افزایشی پروازها شیب ملایمی پیدا کرد، گفت: در ماه جاری 26 هزار و 832 پرواز در آسمان کشور انجام شد که از این تعداد، 11 هزار و 70 پرواز عبوری و 13 هزار و 650 پرواز نیز داخلی بوده است.

وی تاکید کرد: با وجود کاهش پروازهای آسمان کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا از نظر تجهیزاتی، زیرساختی و نیروی انسانی در آمادگی کامل قرار داریم و می توانیم سرویس های مطلوب را ارائه دهیم.

امیرانی با اشاره به اینکه عمده درآمد شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران (69 درصد) از پروازهای عبوری تامین می شود، گفت: با توجه به کاهش محسوس پروازهای عبوری کشور نسبت به سال گذشته زمان بازنگری در وضعیت درآمدزایی شرکت فرارسیده و باید ضمن تلاش بیشتر در بازاریابی برای افزایش پروزاهای عبوری به دنبال حرکت منسجم تر حوزه بازرگانی جهت درآمدزایی های فرودگاه ها باشیم.

معاون عملیات هوانوردی همچنین با اشاره به زمان اعتبار بخشی از دستگاه های کمک ناوبری اعلام کرد: وارسی پروازی دستگاه های کمک ناوبری فرودگاه های جنوب کشور در حال انجام است.

امیرانی همچنین به معرفی مهمترین اقدامات انجام شده در اداره های کل زیرمجموعه معاونت هوانوردی پرداخت و گفت: از جمله توفیق های اداره کل ارتباطات و ناوبری هوایی در سال جاری می توان به پیگیری پروژه ساخت دکل و پوشش آنتن رادار TMA شیراز در ارتفاعات تنگریز میمند فارس، نصب و بهره برداری سامانه DVOR/DME در فرودگاه های کرمان، تکمیل نصب فیزیکی سامانه DVOR/DME فرودگاه های بندرلنگه، ابوموسی، آغاز عملیات نصب DVOR/DME فرودگاه ارومیه و جمع آوری VOR/DME جدید فرودگاه، ادامه نصب فیزیکی سامانه ILS/DME جدید در فرودگاه های رشت، بندرعباس، ساری و مشهد، نصب سامانه سوئیچینگ در بخش اپروچ فرودگاه مهرآباد تهران و تحویل و نصب تعدادی از دستگاه هایXRAY خریداری شده در فرودگاه ها اشاره کرد.

راه‌اندازی سامانه جامع آمار فرودگاههای کشور

امیرانی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات انجام شده در اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی، یادآور شد: بهره‌برداری از سامانه جامع آمار، نصب نرم افزار بایگانی الکترونیکی اسناد، بهره برداری از UPS مرکز داده شرکت، اجرای MPLS کشوری، بهره برداری از فایروال ستادی، تامین و تحویل مانیتورهای FIDS فرودگاه های کشور، تعویض سوئیچ های ساختمان ستادی، کابل کشی مرکز کنترل و اداره اطلاعات هوانوردی بر بستر GPON و آماده سازی خدمات و زیرخدمات جهت طرح در کمیته دولت الکترونیک از جمله طرح‌های بوده که در این اداره کل اجرایی شده است.

معاون عملیات هوانوردی اعلام کرد: امسال توسط اداره کل آتش نشانی و هدایت زمینی هواپیما پیرو تجهیز خودروهای شاسی به کفساز آتش نشانی 14 دستگاه به فرودگاه های بیرجند، طبس، کرمان، رفسنجان، بم، جیرفت، یاسوج، ایلام، همدان، سراوان، ایرانشهر، زاهدان، زابل و سیرجان تحویل شد. همچنین در خصوص قرارداد تجهیز 12 دستگاه شاسی به کفساز آتش نشانی پنج دستگاه کفساز به فرودگاه های اردبیل، رامسر، زنجان، خرم آباد و تبریز تحویل شد.

وی از اختصاص پنج دستگاه خودروی مازاد از فرودگاه های بندرعباس، کرمان، جیرفت و سراوان از ناوگان آتش نشانی به ناوگان عملیات زمستانی فرودگاه مشهد خبر داد.