۰ نفر

آخرین وضعیت صادرات محصولات بهداشتی؛

محصولات آرایشی ایران به کدام کشورها صادر می‌شود؟

۵ مهر ۱۳۹۹، ۱۵:۳۹
کد خبر: 469792
محصولات آرایشی ایران به کدام کشورها صادر می‌شود؟

کشورمان در پنج ماه اول امسال بیش از ۱۳ هزار و ۷۶۵ تن انواع محصولات بهداشتی به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۶۲۰ دلار صادر کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، روح اله لطیفی، سخنگوی گمرک ضمن بیان این مطلب گفت: در ایران انواع مختلفی از محصولات بهداشتی تولید می‌شود که با توجه به کیفیت بالا و حجم تولیدی که دارند جزو اقلام صادراتی کشور قرار می گیرند. بسیاری از کشورهای همسایه و کشورهای دیگر واردات و خرید انواع محصولات بهداشتی دارند و بعضا در مواردی مانند شامپو، کشورهایی که اکثرا خود به صورت مستقل دارای صنعت تولید شامپو هستند و محصولات تولیدی آن ها در ایران به فروش می رسد نیز خریدار شامپوی ایرانی هستند.

وی افزود: میزان صادرات این صنعت بزرگ، در جهان رقمی حدود ۱۴۷ میلیارد دلار است که محصولات آرایشی و بهداشتی، شامپو، صابون، رنگ مو، روغن های بهداشتی و … را شامل می شود.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک با تشریح آخرین وضعیت صادرات محصولات بهداشتی کشورمان خاطر نشان کرد: کشورمان در بازه زمانی پنج ماه اول سال جاری اقدام به صادرات بیش از ۱۳ هزار و ۷۶۵ تن انواع محصولات بهداشتی به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۶۲۰ دلار صادر کرده است.

لطیفی در توضیح محصولات بهداشتی صادراتی کشورمان گفت: محصولات آرایشی و بهداشتی دارای انواع مختلفی هستند و محصولات ایرانی صادراتی کشورمان، انواع شامپو، فرآورده های بهداشتی و لوازم آرایش برای صورت، پوست، ناخن دست وپا، پودرهای بهم فشرده برای مصارف آرایشی، فرآورده های زیبایی و بهداشتی برای مراقبت از پوست و انواع ضد آفتاب، فیکساتور مو،فرآورده های پاک کننده دندان وخمیر دندان، انواع صابون و.. را شامل می شوند.

او با اشاره به مقاصد محصولات بهداشتی کشورمان افزود: محصولات بهداشتی ایرانی در پنج ماهه اول امسال به ۲۱ کشور جهان صادر شده است که این کشورها از قبیل افغانستان، انگلستان، آلمان، کانادا، اتریش، هنگ کنگ، کویت، عمان ، امارات متحده عربی، روسیه، عراق، بحرین، ترکیه، آذربایجان ، ارمنستان، قزاقستان و... هستند.

به گفته لطیفی، سه مقصد اصلی صادرات محصولات بهداشتی و آرایشی ایرانی به ترتیب  کشور های افغانستان، عراق و آذربایجان هستند.