۰ نفر

بر اساس آخرین آمار؛

قیمت کدام کالاها افزایش یافت؟

۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹
کد خبر: 469119
قیمت کدام کالاها افزایش یافت؟

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان می‌دهد که از بین ۹ کالای اساسی که وضعیت قیمت آن‌ها در مردادماه امسال منتشر شده، قیمت هفت کالا حدودا بین ۱۵ تا ۱۰۰ درصد نسبت به مردادسال قبل و قیمت تمام ۹ کالا بین یک تا ۱۶ درصد نسبت به تیر امسال افزایش داشته است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس این آمار بیشترین افزایش قیمت در مرداد امسال مربوط به برنج پاکستانی باسماتی درجه یک بوده که قیمت آن با ۹۵.۸ درصد افزایش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ تومان در مرداد سال قبل به ۲۰ هزار و ۸۰۰ تومان در ماه مشابه سال جاری رسیده است.

البته قیمت برنج تایلندی، داخلی هاشمی درجه یک و طارم اعلا نیز در این مدت به ترتیب ۳۹.۲، ۱۵.۷ و ۱۴.۸ درصد افزایش داشته و در مرداد امسال به حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰، ۲۶ هزار و ۲۰۰ و ۶۷۰۰ تومان رسیده است.

قیمت گوشت مرغ هم با ۲۳.۴ درصد افزایش از ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان در مرداد سال قبل به حدود از ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان در مرداد امسال رسیده است.

اما قیمت گوشت گوساله و گوسفندی در این مدت ۷.۳ و ۰.۳ درصد کاهش یافته و قیمت آن‌ها در دومین ماه تابستان امسال به حدود ۷۹ هزار و ۳۰۰ و ۹۸ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت این دو محصول در مرداد سال قبل به ترتیب حدود ۸۵ هزار و ۶۰۰ و ۹۸ هزار و ۴۰۰ تومان بوده است.

در این میان قیمت شکر سفید و شکر بسته ۹۰۰ گرمی در مرداد امسال به ترتیب ۶۹.۱ و ۵۵.۸ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته، به‌طوری‌که قیمت هر کیلوگرم شکر سفید و هر بسته ۹۰۰ گرمی شکر در مرداد امسال به حدود ۸۸۰۰ و ۸۴۰۰ تومان رسیده است.

البته قیمت همه اقلام یاد شده در مرداد امسال نسبت به ماه قبلش افزایش یافته و میزان افزایش قیمت‌ها طی یک ماه هم بین ۱.۲ درصد (برنج طارم اعلا) تا ۱۶.۴ درصد (برنج تایلندی) بوده است.