۰ نفر

۵گام برای خرید سینماخانگی

۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۰۸
کد خبر: 465778
۵گام برای خرید سینماخانگی

این روزها سینمای خانگی بخش جدایی‌ناپذیر از سیستم‌های صوتی و تصویری موجود در منازل است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری،  اما یک سینمای خانگی خوب چه مشخصاتی دارد و چه نکاتی را در خرید آن باید درنظر گرفت؟ این مطلب به این پرسش‌ها پاسخ می‌دهد.

- بودجه مورد نظر را مشخص کنید. این یک اصل مهم هنگام خرید هر کالایی است. خریدار باید بودجه مورد نظر را برای خرید سینمای خانگی مشخص کند و همچنین از میان برندهای موجود در بازار یک برند را انتخاب کند. نکته‌ای که ذکر آن لازم به‌نظر می‌رسد این است که بهتر است پخش‌کننده خود را از برندی انتخاب کنید که تلویزیون خود را انتخاب کرده‌اید. با این کار تلویزیون و پخش‌کننده در کنار یکدیگر بسیار زیبا به چشم می‌آیند.

-به سیستم پخش سینمای خانگی توجه کنید. قبلا اکثر سینماهای خانگی موجود در بازار تنها پخش کننده‌های DVD و VCD بودند. اما اینک با عرضه مدل‌های جدید به بازار سیستم‌های سینمای خانگی معمولا از دیسک‌های بلو-ری این پخش‌کننده‌ها علاوه بر اینکه لذت تماشای تصاویر سه‌بعدی را برای کاربرانشان فراهم می‌آورند بلکه از لحاظ ظاهری هم طراحی زیبایی دارند و پنل‌های باریکی دارند.

- به اسپیکرها به اندازه پخش‌کننده اهمیت دهید. این یک حقیقت است که مهم‌ترین قسمت یک سینمای خانگی اسپیکرهای آن است. هم‌اکنون سیستم‌های سینمای خانگی در انواع گوناگون سیستم‌های 2/1کاناله، 5/1و 7/1کاناله در بازار موجودند که سیستم 2/1کاناله از 2 اسپیکر و یک ساب ووفر تشکیل شده است.

- ورودی و خروجی‌های دستگاه را شناسایی کنید. هنگام خرید سیستم سینمای خانگی به پورت‌های ورودی و خروجی توجه ویژه‌ای داشته باشید. هم‌اکنون اکثر پخش‌کننده‌های بلو-ری یک ورودی و یک خروجی HDMI دارند. اما بعضی از این پخش‌کننده‌ها دارای 2 ورودی و 2خروجی هستند.

   به قابلیت‌هایی که در محل زندگی‌تان کاربرد دارد، توجه کنید. پخش‌کننده‌های بلو-ری را می‌توان از طریق کابل شبکه به اینترنت متصل کرد. اگر هم این کار را دوست نداشته باشید می‌توانید از شبکه اینترنت بی‌سیم یا به‌اصطلاح Wi-Fi استفاده کنید، البته پخش‌کننده باید از این سیستم پشتیبانی کند.