۰ نفر

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی؛

میزان تولید پکیج جوابگوی نیاز نیست

۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۰۴
کد خبر: 465476
میزان تولید پکیج جوابگوی نیاز نیست

در حالی که معدود تولیدکنندگان پکیج و آبگرمکن در داخل کشور از تامین نیاز داخلی ناتوان هستند، بخشی از این تولیدات به خارج صادر می‌شود و این امر باعث نابسامانی در بازار این محصولات شده است.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، قیمت پکیج در ۲سال اخیر افزایش چشمگیری داشته و بعضی انواع این محصول رشد 4 تا 5 برابری را تجربه کرده است به طوری که پکیج 2 میلیون و 300 هزار تومانی سال 97، امروز به قیمت 10 میلیون تومان به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی با تایید نابسامانی و قیمت‌های گزاف در بازار، از صادرات این محصول انتقاد کرد و گفت: اخیرا نامه‌ای به سازمان حمایت ازمصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برای جلوگیری از صادرات پکیج ارسال کردیم؛ چراکه در حال حاضر تولید کفاف مصرف را نمی‌دهد و صادرات حتی برای ارزآوری هم نباید انجام شود.

اکبر پازوکی با اشاره به حضور دو شرکت در بخش تولید پکیج، اظهار کرد: ابتدا باید تولید پکیج به اندازه‌ای برسد که نیاز داخلی تأمین شود و سپس مازاد تولید صادر شود. به گفته او، در حال حاضر شرکت‌های تولید پکیج محصولات خود را به قیمت گزاف عرضه می‌کنند و هیچ نظارتی هم انجام نمی‌شود.