۰ نفر

مسئول نمایندگی اتاق بازرگانی اهواز در مرز چذابه اعلام کرد؛

افزایش فعالیت تجاری در مرز چذابه

۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۴۷
کد خبر: 464493
افزایش فعالیت تجاری در مرز چذابه

مسئول نمایندگی اتاق بازرگانی اهواز در مرز چذابه با اشاره به اینکه تردد کالا در روزهای یکشنبه و چهارشنبه از این مرز صورت می‌گیرد گفت: با وجود اعمال تعرفه بالای گمرکی از سوی عراق در مرز چذابه فعالیت تجاری در این مرز نسبت به هفته‌های گذشته روند روبه رشدی دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سید سعید موسوی اظهارداشت: در روز چهارشنبه هفته جاری تعداد ۳۲۰ دستگاه کامیون حامل کالاهای ایرانی وارد مرز چذابه شد که بعد از تخلیه، تعداد ۱۶۸ کامیون عراقی برای بارگیری کالاهای ایرانی به میزان پنج هزار و ۷۵۳ تن اقدام کردند.

وی ادامه‌داد: تردد کامیون‌های عراقی حامل کالاهای صادراتی در حالی انجام شد که دولت این کشور برای برخی محصولات از جمله کاشی، سرامیک، سنگ مرر، رب گوجه و مصنوعات پلاستیکی تعرفه بالای گمرکی وضع کرده است.

مسئول نمایندگی اتاق بازرگانی اهواز در مرز چذابه بیان داشت: سالانه بخش قابل توجهی از محصولات صادراتی از مرز چذابه به اینگونه کالاها اختصاص دارد.

موسوی خاطرنشان‌کرد: دیگر کالاهای صادر شده از مرز چذابه در دومین روز فعالیت در هفته جاری سنگ آهن، یونولیت، ایزوگام، مصنوعات پلاستیکی ، ظروف یکبارمصرف، رول نایلون، خیارشور، میوه وپیاز، سیمان سفید، فرش و دستگاه مخلوط کن سیمان بود.

بر اساس این گزارش، استاندار خوزستان پیش از این اعلام کرده بود که آمادگی دارد تا برای رفع مشکلات مرزهای شلمچه و چذابه با مقامات کشور عراق وارد مذاکره شود که در این زمینه اتاق بازرگانی اهواز قرار است زمینه های انجام این مذاکرات را با دولت عراق فراهم کند.

پارسال حدود ۷۰۰میلیون دلار کالای غیرنفتی که بیشتر مصالح ساختمانی ، لبنیات ، مواد و کالای خانگی بود از مرز تجاری چذابه به عراق صادر شد.
مرزهای زمینی چذابه و شلمچه از تیر ۱۳۸۲ پس از سرنگونی رژیم بعث عراق و از مهر همان سال برای عزیمت زائران عتبات عالیات بر روی تجار و زائران باز شدند.